Sotiris Chatzidakis a oferit un interviu exclusiv în care a discutat despre evoluția și rolul Superbrain, organizația ce integrează cele trei comunități de lideri de business: CEO Clubs, Owners Clubs și Executive Clubs. De asemenea, el a abordat subiectul mediului de afaceri din România.
Sotiris Chatzidakis este o personalitate extrem de importantă în peisajul de afaceri din România. El este fondatorul și vicepreședintele executiv al Superbrain, comunitate ce a luat naștere în 2011 și reunește directori executivi și lideri de afaceri din țară.
Conform lui Sotiris Chatzidakis, organizația s-a dezvoltat în România destul de repede întrucât a venit cu o propunere diferită, cu o nouă abordare pentru liderii companiilor.
Business-ul își arată o altă față
Directorii au înțeles faptul că în cadrul acestei organizații ei sunt cei importanți.
„Au înțeles că este vorba despre ei, despre dezvoltarea și creșterea lor. Nu era vorba atât de mult despre cineva care să facă lobby, sunt alte asociații care fac acest lucru mai bine decât noi, iar organizația noastră nu a făcut asta niciodată”, a transmis Sotiris Chatzidakis.
În cadrul Superbrain sunt directori și patroni de companii din diverse domenii, ce beneficiază de șansa de a învăța de la antreprenori din alte domenii.
Pentru Superbrain, industria din care un director face parte este puțin relevantă, întrucât organizația funcționează după două criterii. Primul criteriu este cel cantitativ. Acesta se referă la faptul că firma trebuie să facă mai mult de 10 milioane de euro. Conform lui Chatzidakis, cel mai important criteriu pentru organizație este cel calitativ, care ține strict de persoana de la conducere, de caracterul acesteia.
„Și, implicit, atunci, comunitatea are succes. În 13 ani, au fost 1.500 de persoane, poate mai mult, care au fost membri sau care sunt membri activi. În mod implicit ajungi să ai o varietate de industrii, aceasta fiind mai mult un rezultat natural”, a declarat Chatzidakis.
Liderul este pus pe primul plan în Superbrain
Nu au fost implementate programe sau inițiative pentru a promova antreprenoriatul în organizație, întrucât ceea ce face aceasta este să lucreze cu liderul.
Conform fondatorului Superbrain, „este vorba despre liderul care trebuie să devină mai bun, o persoană mai bună. Dacă se întâmplă lucrul acesta, ei vor reuși să dezvolte orice își doresc, indiferent că este vorba de antreprenoriat, de compania lor, de angajați sau de propria persoană”.
Organizația lucrează la temelia spre drumul către un lider mai bun, întrucât deschide uși oamenilor și facilitează întâlniri. „Restul de întâmplă prin intermediul memoriei”, a transmis Sotiris Chatzidakis.
Pregătirea și suportul acordat spre a deveni un lider cât mai bun va atrage după sine și construirea mai multor afaceri sustenabile.
Anul trecut, organizația Superbrain a actualizat noi sisteme, a dezvoltat un nou management al relațiilor cu clienții. Astfel, a reușit să eficientizeze procesele, să crească relațiile cu clienții, să majoreze vânzările, să îmbunătățească serviciile, dar și să crească profitabilitatea.
Provocări și reușite
În ceea ce privește provocările, transformarea digitală a fost una destul de mare în timpul pandemiei. Oamenii nu erau obișnuiți cu IT-ul, însă au fost nevoiți să meargă cu „trendul”. În momentul actual, digitalizarea, și implicit transformarea, reușește să aducă o mulțime de oportunități.
„Întotdeauna vom avea provocări cu lucruri noi. Dar, din nou, dacă o organizație și conducerea organizației, oamenii, sunt pregătiți, orice provocare este o oportunitate. Este o stare de mentalitate”, a subliniat fondatorul Chatzidakis.
Anul trecut, organizația Superbrain a actualizat noi sisteme, a dezvoltat un nou management al relațiilor cu clienții. Astfel, a reușit să eficientizeze procesele, să crească relații cu clienții, să majoreze vânzările, să îmbunătățească serviciile, dar și să crească profitabilitatea.
Cum arată din perspectiva lui Sotiris Chatzidakis mediul de afaceri din România
Fondatorul Superbrain a vorbit și despre mediul de afaceri din România. Despre care a spus că s-a schimbat dramatic în ultimii ani. Dacă în anul 2011, atunci când s-a înființat organizația, încă mai era principiul de „domn director”, acum noua generație de CEO este diferită. Mulți oameni și-au deschis afaceri în România. După care au plecat în străinătate și când s-au întors au trecut iar la conducerea firmei, iar acest lucru a fost unul extrem de semnificativ.
De asemenea, liderii din mediul de afaceri din România trebuie să facă față și anumitor încercări, în special când vine vorba de piață. Principala provocare a mediului de afaceri ține de oameni. Este o mare problemă în a găsi oameni. Conform lui Chatzidakis, orice alte provocări pot fi gestionate.
„În ceea ce privește personalul, aș spune că cei mai mulți lideri suferă de lipsă de timp și de singurătate. Pentru că a fi decident într-o organizație te face să te simți singur în mod implicit. Și, de fapt, de aceea există organizații și comunități ca a noastră, pentru că îi ajută pe liderii de top să nu se mai simtă singuri și să găsească acei oameni, acei colegi, lucruri pe care alți oameni le pot înțelege”, a transmis. acesta.
România este o piață bună
România este văzută ca fiind o piață mare, foarte bună, mai ales că nu există obstacole ca în alte state. Fondatorul Superbrain spune că un sistem de impozitare mai stabil, ce nu se schimbă anual, ar conferi o vizibilitate mai bună asupra viitorului.
De asemenea, educația este o problemă cheie în România.
„O educație bună va oferi lideri, consumatori și alegători buni. Aș spune că acestea sunt câteva lucruri de actualitate care ar putea face o diferență”, a continuat acesta.
Finanțarea oportunităților este rezultatul unei bune pregătiri, conform lui Chatzidakis. Oportunitățile există peste tot. În unele țări mai mult în unele mai puțin. Pregătirea mentală și educațională sunt aspecte extrem de importante, mai ales că totul în ceea ce privește un lider ține de pregătire.
„România este o țară în care poți face afaceri bune, dar trebuie să fii pregătit să ai grijă, să profiți de oportunitate”, a continuat Chatzidakis.
Fondatorul Superbrain vorbește și despre opinia oamenilor despre directorii executivi. Directorii nu au doar zile bune, ci și zile proaste. Aceștia sunt nevoiți să ia decizii care nu sunt neapărat cele mai potrivite, însă este necesară adoptarea acestora.