MedLife vizează pentru 2010 o creştere a cifrei de afaceri de circa 20%, la 31-32 milioane euro, ritm similar celui din 2009, pe fondul deschiderii a patru hiperclinici în Bucureşti şi Cluj, a declarat preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei, Mihai Marcu.

Pentru acest an, compania mizează pe un avans al încasărilor la 26 milioane, de la 21,7 milioane euro în 2008.

Marcu a adăugat că în 2009 evoluţia companiei a fost susţinută în special de partea de retail şi de spital, în timp ce segmentul corporate a avut o creştere de 10%.

Investiţii de 8 milioane de euro în 2009

În 2009, compania a investit circa opt milioane euro pentru deschiderea unei secţii de lux în cadrul maternităţii spitalului Life Memorial, a clinicii din zona Favorit- Bucureşti, precum şi pentru echipamente pentru centrele şi laboratoarele din reţea.

Compania are patru hiperclinici în Bucureşti şi în Timişoara, cinci laboratoare de analize, cinci clinici în Cluj-Napoca, Arad, Braşov, Ploieşti şi Năvodari.

4 hiperclinici programate pentru 2010

MedLife intenţionează să deschidă în primul trimestru al anului viitor patru hiperclinici în Băneasa, Titan, Obor- Bucureşti şi în Cluj, cu secţii inclusiv de chirurgie ambulatori şi diverse tipuri de intervenţii, unităţi care vor avea fiecare o suprafaţă de 2.000 de metri pătraţi.

„În primul trimestru vor deschide 1.000 metri pătraţi, urmând ca cealaltă parte să ia diverse aspecte. Fiecare va avea diferite tipuri de speciliatăţi. Este posibil ca unele să fie transformate în unităţi cu paturi, adică mici unităţi spitaliceşti. (…) Ne dorim ca în următorii trei ani să ajunge la o reţea de zece hiperclinici”, a explicat Marcu.

Achiziţia Dermastyle este anulată

El a precizat că unitatea din Băneasa va include şi o secţie de dermatologie, în condiţiile în care compania a decis să renunţe la parteneriatul cu Dermastyle.

„Deocamdată achiziţia Dermastyle este oprită şi va fi anulată. Am considerat că este mai rapid să ne mişcăm singuri şi vom vedea dacă mai este oportun parteneriatul. Este vorba de flexibilitate şi viteză, nu avem timp să stăm să pigulim”, a menţionat Marcu.

Furnizorul a anunţat la jumătatea anului că va deschide, împreună cu medicul Mihaela Levente, proprietarul clinici privată de dermatologie Dermastyle, în octombrie, în nordul Bucureştiului, un spital privat de dermatologie, investiţia iniţială ridicându-se la un milion euro, iar în următorii trei ani urmând să ajungă la 2,5-3 milioane euro.

Cu ochii spre noi achiziţii

Reprezentantul MedLife a menţionat că furnizorul este interesat de achiziţii, însă acest lucru depinde de dimensiunea unităţilor aflate la vânzare.

„Este greu să facem achiziţii, dar suntem cu ochii pe companii din toată ţară. Noi cumpărăm integral, nu ne interesează parteneriatele, de aceea am ieşit de unde era se vindea parţial. (…) Este vorba şi de oportunitate, depinde şi de dimensiune pentru că noi mergem cu un concep de business cu multe unităţi, iar ceea ce ne interesează pe plan local este o reţea de 20 cabinete”, a mai spus Marcu.

Acţionarii furnizorului de servicii medicale private MedLife, familia Marcu şi IFC, au vândut 36,25% din titluri fondului privat SGAM Eastern Europe, deţinut de o subsidiară a grupului Societe Generale, tranzacţie estimată la peste 20 milioane euro.

Familia Marcu deţine în continuare pachetul majoritar, respectiv 51%, iar IFC are 12,75%.

Înainte de încheierea tranzacţiei, IFC deţinea 20% din capitalul social al MedLife, iar pediatrul Mihaela Gabriela Cristescu şi cei doi fii ai acesteia, Mihail Marcu, fost bancher, şi Nicolae Marcu, medic psihiatru, aveau 80% din acţiuni. IFC s-a alăturat companiei în 2006, în urma unei tranzacţii de cinci milioane dolari.

SURSA: Mediafax