După o amânare de câteva zile, pe 29 februarie, grupul Renault a semnat acordul pentru preluarea a 25% + 1 din acţiunile producătorului rus de automobile AvtoVAZ. Ca urmare a acestui acord, Russian Technologies şi Renault vor deţine părţi egale din acţiuni ajungând la 50%+2, deci pachetul majoritar. Conform unui comunicat al companiei franceze, acordul va permite AvtoVAZ si Renault să „accelereze şi să dezvolte AvtoVAZ şi să înnoiască şi să extindă
După o amânare de câteva zile, pe 29 februarie, grupul Renault a semnat acordul pentru preluarea a 25% + 1 din acţiunile producătorului rus de automobile AvtoVAZ. Ca urmare a acestui acord, Russian Technologies şi Renault vor deţine părţi egale din acţiuni ajungând la 50%+2, deci pachetul majoritar.
Conform unui comunicat al companiei franceze, acordul va permite AvtoVAZ si Renault să „accelereze şi să dezvolte AvtoVAZ şi să înnoiască şi să extindă gama de vehicule a producătorului”. Cele două companii vor împărţi tehnologiile şi know-how-ul şi au ca obiectiv creşterea mărcii Lada, menţinându-i identitatea, pentru a rămâne lider de piaţă. În 2006, veniturile nete ale AvtoVAZ au fost de 4,5 miliarde de euro.
AvtoVAZ va beneficia de platforme şi trenuri de rulare de la Renault astfel încât să asigure o creştere rapidă a brandului Lada. Primul vehicul Lada realizat în parteneriat va intra pe piaţă la sfârşitul lui 2009.
Al treilea mare producător mondial
"În ziua semnării acordului cu compania rusă, alianţa Renault-Nissan-AvtoVaz va deveni al treilea mare grup auto din lume", a afirmat Ghosn. Producţia cumulată a celor trei producători, respectiv 2,5 milioane de unităţi pentru Renault în 2007, 3,7 milioane pentru Nissan şi 800.000 de unităţi în cazul AvtoVAZ depăşeşte şapte milioane de maşini, iar Alianţa devine astfel al treilea mare producător la nivel mondial. Primii doi mari producători de automobile din lume în funcţie de vânzări sunt General Motors şi Toyota, care anul trecut au comercializat, fiecare, peste nouă milioane de automobile.
Cea mai mare piaţă europeană
Acordul cu AvtoVAZ va permite Renault să "joace un rol preponderent în dezvoltarea pieţei ruseşti", consideră Carlos Ghosn. Rusia a raportat anul trecut un nivel record al numărului de înmatriculări de autovehicule noi, 2,35 milioane de unităţi, iar analiştii preconizează că piaţa locală va deveni cea mai mare din Europa la nivelul anului 2010. Anul trecut, Rusia s-a plasat pe locul patru în topul celor mai mari pieţe auto europene după Germania, Italia şi Marea Britanie.
Analiştii companiei de consultanţă Polk Global Automotive estimează că Rusia va depăşi cele trei state şi va deveni cea mai mare piaţă auto din Europa în numai doi ani. În ultimii cinci ani, creşterea a fost de 140%, în anul 2002 fiind înregistrate circa un milion de unităţi şi se estimează că piaţa va mai creşte cu 60% în următorii trei ani, la peste 3,7 milioane de autovehicule. "Acesta este un nivel imposibil de obţinut în celelalte state europene, chiar şi în Germania, a declarat, Ulrich Winzen de la Polk.
În Rusia, dominaţia producătorului Lada s-a terminat însă de mult. Dacă în 2002 în jur de 70% dintre maşinile vândute în acest stat erau fabricate de producători autohtoni, în 2007 ponderea a scăzut la 27%, similară cu cea a grupului Fiat în Italia. O parte din producătorii auto mondiali comercializează mai multe maşini în Rusia decât în oricare alt stat din Europa. Aceasta este cea mai mare piaţă europeană pentru Toyota, Nissan, Mitsubishi, Hyundai, Kia şi Chevrolet.
Data: 29 februarie 2008