Mega Image a primit o amendă de peste 10 milioane de lei de la Consiliul Concurenţei

mega image

SURSA FOTO: Dreamstime

Consiliul Concurenţei a sancţionat reţeaua de magazine Mega Image cu amendă de 10,08 milioane lei din cauza furnizării de informaţii inexacte privind preţurile medii săptămânale de achiziţie şi de vânzare la raft pentru anumite produse de bază.

Mega Image a fost sancționat cu o amendă de peste 10 milioane de lei de către Consiliul Concurenţei

În cadrul unui cercetări de piață, Consiliul Concurenţei a solicitat marilor retaileri o serie de informaţii referitoare la preţul mediu săptămânal de achiziţie şi de vânzare la raft pentru anumite produse de bază şi a constatat că există anumite neconcordanţe în răspunsul transmis de Mega Image.

De exemplu, în cazul preţului mediu lunar al uleiului de floarea-soarelui de 1 litru, din prima parte a acestui an, Mega Image practica cel mai mic preţ la raft dintre retailerii analizaţi, respectiv 3,69 de lei/litru, preţ afişat şi în aplicaţia Monitorul Preţurilor, însă produsul nu se regăsea la preţul indicat în magazinele sale.

„Prin transmiterea de informaţii greşite, Mega Image a indus în eroare autoritatea de concurenţă, dar şi consumatorii care folosesc Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare pentru a afla unde pot găsi preţurile cele mai mici pentru produsele dorite.

Am sancţionat compania pentru nerespectarea procedurilor impuse de lege şi, de asemenea, vom fi atenţi ca românii care utilizează platforma online să aibă acces, în continuare, la preţurile corecte transmise de companii”, a declarat joi Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, potrivit unui comunicat de presă.

Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare este o aplicaţie online, lansată de către Consiliul Concurenţei, care permite consumatorilor să afle preţurile practicate de către principalii comercianţi cu amănuntul de produse alimentare. Datele din Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare sunt încărcate de lanţurile de magazine care participă la proiect: Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora şi Auchan.

Decizia de sancţionare va fi publicată pe website-ul oficial al Consiliului Concurenței, după eliminarea informaţiilor cu caracter confidenţial.

ANPC a controlat 15 operatori economici din Gara de Nord. Au fost date amenzi de peste 100.000 de lei

Amintim că, zilele trecute, Comisarii CRPC Bucureşti-Ilfov au controlat 15 operatori economici din Gara de Nord. În urma acestei acţiuni de control, au fost date amenzi în valoare de 136.000 de lei şi a fost oprită activitatea a 12 operatori economici, până la remedierea deficienţelor.

Neregulile constatate la operatorii economici au fost:

  • comercializarea unor produse alimentare depozitate la temperatura mediului ambiant, fără a exista un sistem de ventilaţie sau aer condiţionat funcţional;
  • depozitarea apei minerale şi a băuturilor răcoritoare direct pe paviment;
  • utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător, cu insecte moarte, acumulări de praf, impurităţi, atât în interiorul agregatului, cât şi pe sistemul de ventilaţie;
  • lipsa afişării preţurilor în mod vizibil, într-o formă neechivocă, uşor de citit;
  • neprezentarea autorizaţiilor de funcţionare;
  • depozitare băuturi direct pe paviment, in interiorul sau in afara unităţii, la temperatura mediului ambiant.
  • comercializarea unor produse alimentare preambalate şi a unor băuturi fără a exista sisteme de ventilaţie sau aparate de aer condiţionat, nerespectându-se, astfel, condiţiile de depozitare recomandate de producător;
  • existenţa unui paviment deteriorat, depreciat, neigienizat corespunzător;
  • folosirea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător, cu insecte, cu grătare cu vopsea exfoliată şi urme de rugina, chedere depreciate şi sisteme de ventilaţie cu acumulări masive de praf, impurităţi şi mucegai;
  • neafişarea preţurilor la toate produsele, folosirea unor aparate vending în vederea preparării şi comercializării de băuturi calde, aflate în exterior, la peste 38 grade C, cu apa folosită ca materie prima provenită din sursă proprie;
  • erau vândute produse alimentare fără elemente de identificare şi caracterizare complete;
  • erau utilizate maşini de gheaţă cu urme de rugină şi neigenizate corespunzător;
  • erau vândute produse cu data limita de consum depaşită;
  • nu era respectat regimului de temperatură indicat de producător pentru păstrarea produselor (depozitarea la temperatura mediului ambiant);
  • erau utilizate hote, în spaţiul de gătit, cu un strat gros de grăsime şi praf pe toată suprafaţa;
  • erau condiţii precare de igienă la vitrine, camere frigorifice, lipseau graficele de temperatură şi schimbare a uleiului;
  • erau folosite autorizaţii de punct de lucru expirate.