Mega Image, forţată să preia mai puţine magazine Angst

Potrivit presedintelui Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, in unele zone din Capitala, Mega Image ar avea pozitie dominanta pe piata prin preluarea magazinelor Angst, ceea ce inseamna o incalcare a legislatiei concurentei.

In luna august, capital.ro anunta ca Mega Image va cumpara  20 din cele 22 de magazine Angst, reţeaua dezvoltată de antreprenorul Sorin Minea, coproprietarul producătorului de mezeluri cu acelaşi nume.

Valoarea tranzacţiei nu a fost – deocamdată – facuta publica.

Urmare a tranzacției, retailerul belgian Mega Image îşi adaugă la reţeaua actuală de 326 de magazine  – 173 sub brandul Mega Image, 151 sub brandul Shop&Go, plus un supermarket cu produse congelate (AB Cool Food) -, încă 20, preluate de la Angst.

“Această preluare se încadrează în strategia de dezvoltare Mega Image prin magazine care au o poziționare foarte bună în zona urbană. Cele 20 de magazine Angst vor consolida rețeaua noastră de magazine. În același timp, preluarea ne va aduce noi oportunități de vânzări și sinergii de achiziții,” spunea in luna august Xavier Piesvaux, director general al Mega Image România.

Cele 20 de magazine  Angst  – fiecare cu suprafețe totale între 90 și 750 mp – ar urma să genereze venituri anuale de 21 milioane de euro, extimează managerul.

De partea cealaltă, Sorin Minea, preşedintele Angst, spunea că decizia de vânzare a reţelei de retail este o urmare a strategiei anunţate, “de a ne concentra efortul doar în direcția domeniului propriu de expertiză, adică productia de carne procesată”.

 “Un alt aspect important al acestui proces de preluare este consolidarea colaborării între Mega Image și brandul Angst, prin îmbinarea tradiției și expertizei într-o ofertă care va răspunde celor mai exigente si noi cerințe ale consumatorilor privind alimentația sănătoasă”, afirma atunci Sorin Minea.

De menţionat că magazinele Angst sunt cumpărate de Mega Image la puţin peste două luni de când  acţionarii Angst au decis retragerea celor 22 de magazine ale companiei din franciza Express a Carrefour.  În urma acestei decizii, reţeaua de magazine de proximitate Express a Carrefour a rămas cu 44 de unitati.

Cel mai mare lanţ de supermarketuri din România a obţinut, anul trrecut, o cifră de afaceri de 532 milioane euro şi un profit net de 12,5 milioane de euro, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanţelor.

Angst Ro, care administra până anul trecut, şi operaţiunile de retail, şi pe cele de producţie ale Angst, a încheiat 2013 cu afaceri de circa 37 mil. euro, cu aproape 12% sub nivelul din 2012, şi pierderi de aproximativ 700.000 de euro.

Dar Mega Image nu este singurul mare retailer care, în paralel cu investițiile în noi magazine construite de la zero, a început să preia reţele locale sau să se asocieze cu acestea. Miza este câștigarea consumatorilor de proximitate.

Primul parteneriat „strategic“ a fost semnat, în  2011, chiar de Angst cu francezii de la Carrefour. (Magazinele de proximitate Express sunt dezvoltate în principal prin intermediul parteneriatelor cu antreprenori locali, precum Angst, Gulliver sau Tradiţional Ecologic). Şi Profi a cumpărat în ultimii doi ani reţele locale din Sibiu (Alcomsib), Cluj (ALimrom) sau Botoşani (Pita).