Cea mai extinsă rețea de comerț modern din România continuă dezvoltarea pe piaţa locală pe un nou segment de piaţă: a lansat AB Cool Food, primul supermarket cu produse exclusiv congelate din România. Retailerul belgian Mega Image, prezent de-acum pe piaţa locală cu trei formate de magazine, estimează pentru acest an afaceri de aproximativ 540 de milioane de euro, în creştere cu peste 35% comparativ cu 2012.
Noul magazin, situat pe Bulevardul Ion Mihalache 45, are o suprafaţă de vânzare de aproximativ 180 mp şi face parte din noua generaţie de magazine a retailerului.
„Prin deschiderea magazinului dedicat produselor congelate oferim clienţilor noştri soluţii practice pentru a-şi folosi mai bine timpul în beneficiul propriu, petrecând mai puţină vreme în bucătărie, dar având, în acelaşi timp, o alimentaţie sănătoasă şi diversificată, indiferent de sezon”, spune Cătălina Aldea, directorul comercial al Mega Image.
Oferta de produse, toate congelate, de la AB Cool Food cuprinde o gamă variată de circa 600 de produse, uşor de pregătit de oricine, de la aperitive, ready meal sau legume şi fructe până la peşte, produse bio, torturi sau îngheţată.
Cu o reţea de 251 de magazine, Mega Image este cea mai mare reţea de supermarketuri din România. Retaulerul a obţinut, anul trrecut, o cifră de afaceri de 394 milioane euro, cu 44% mai mare decât în 2011. Profitul a crescut şi el de peste trei ori comparativ cu anul anterir, până la 10,5 milioane de euro, potrivit datelor raportate la Ministerul de Finanţe.
Prezent pe piaţa locală din 1995, retailerul belgian Mega Image, partea a Delhaize Group, operează în ţară reţelele Mega Image (150), Shop&Go (100) şi, mai nou, AB Cool Food (1 magazin). Extinderea acelerată a Mega Image este efectul unui plan gândit încă din 2008, când a cumpărat rețeaua de 14 de supermarketuri La Fourmi pentru 18,6 mil. euro. Principalii concurenţi sunt reţelele Carrefour Market (69) şi Billa (72) sau Profi (174).