Operatorul american de cablu Liberty Global a anunţat luni vânzarea portofoliului său de canale tematice internaţionale către concurentul AMC Networks pentru aproximativ 1,04 miliarde de dolari, transmite AFP.
Printre canalele vândute, regrupate în societatea Chellomedia, se numără versiunile din Europa şi America Latină are unor canale de televiziune precum Outdoor Channel, Historia, Cosmopolitan TV sau MGM Channel.
Liberty Global precizează că aceste canale sunt accesibile în peste 390 de milioane de gospodării din 138 de ţări şi în perioada iulie 2012- iunie 2013 au realizat o cifră de afaceri de 350 milioane de euro (450 milioane de dolari).
‘Tranzacţia simplifică activităţile noastre şi ne permite să ne concentrăm pe pieţele noastre mari precum şi asupra cele mai strategice oportunităţi în materie de programe’, a explicat directorul general de la Liberty Global, Mike Fries.
Acordul include societăţile Chello Central Europe, Chello Latin America, Chello Multicanal, Chello Zone, Atmedia şi Chello DMC. De asemenea, AMC va prelua societăţile mixte ale Chellomedia cu CBS International, A+E Networks şi Zon Optimus. În schimb, Liberty Global va păstra canalele premiu olandeze care sunt compuse din canalele Film1 şi Sport1.
În ultimele luni, Liberty Global a încheiat mai multe achiziţii concentrate pe Europa. În luna iunie a acestui an Liberty Global a preluat operatorul de cablu şi Internet din Marea Britanie Virgin Media pentru 17 miliarde de euro. De asemenea, societatea deţine a doua şi a treia mare companie de distribuţie prin cablu din Germania.
Sursa: Agerpres