Livrările Mercedes, divizia de automobile de lux a Daimler, au urcat în iulie cu 11% comparativ cu perioada similară din 2013, în timp ce Audi şi BMW au înregistrat creşteri de 9,7% şi, respectiv, 8,4%.
'Vânzările au avut o evoluţie foarte bună pe plan mondial şi au fost solide în special în Europa, cele mai bine vândute fiind modelele compact şi SUV-urile', a afirmat Ola Kaellenius, şeful vânzărilor la Mercedes.
În primele şapte luni din acest an Mercedes S-Class a raportat un avans al livrărilor de 13%, în timp ce Audi a înregistrat un declin de 0,7% iar BMW un avans de 7,7%.
Luna trecută, Mercedes a livrat în total 130.003 vehicule, pe fondul creşterii cu 85% a cererii pentru noua versiune a modelului S-Class lansată anul trecut.
Vânzările BMW în iulie s-au ridicat la 139.399 unităţi, în timp ce în primele şapte luni din acest an livrările au urcat cu 10%, la aproape 1,03 milioane de vehicule.
Audi, divizia de automobile de lux a Volkswagen AG, a vândut luna trecută 144.000 vehicule, în timp ce în perioada ianuarie-iulie 2014 livrările au urcat cu 11%, la 1,01 milioane de unităţi.
La 31 iulie 2014, brandul Mercedes era în urma BMW cu 112.224 maşini şi cu 99.827 de livrări în urma Audi.
Directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, vrea ca Mercedes să-şi recâştige poziţia de lider al vânzărilor de automobile de lux, de la rivalele BMW şi Audi, şi să sporească marja de profit a diviziei la 10%. Strategia include lansarea a 30 de modele noi şi reducerea cheltuielilor cu două miliarde de euro, în perioada 2012-2014.
Daimler AG, proprietarul Mercedes, şi Volkswagen AG, compania care deţine Audi, vrea să detroneze BMW din poziţia de lider mondial al vânzărilor de automobile de lux până la sfârşitul deceniului. Cei trei producători auto se aşteaptă în 2014 la al patrulea an consecutiv de vânzări record, datorită redresării cererii în Europa.
În iulie 2013, Daimler a inaugurat oficial la Sebeş, în România, unitatea de producţie pentru montaj cutii de viteză automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz, fiind create, astfel, circa 250 de locuri de muncă.
Linia de montaj, compusă din două linii principale şi 11 linii secundare, a fost transferată din Germania şi este parţial automatizată. Pentru lucrările de construcţie, asamblare linie şi infrastructură s-au investit aproximativ 30 de milioane de euro şi s-au creat 250 de noi locuri de muncă.
AGERPRES