Mercedes-Benz, divizia de lux a grupului auto german Daimler, a raportat vineri un avans al livrărilor de 10,1% în aprilie, a 50-a lună de creştere consecutivă, datorită majorării cererii în toate regiunile, transmite AP.
Mercedes a vândut pe plan global 180.599 autoturisme în aprilie, o cifră record pentru această lună, datorită unui avans de 35,3% în China şi de 3,9% în Europa, în timp ce în SUA livrările au scăzut cu 7,9%, scrie Agerpres.
Luna trecută, Mercedes a fost cea mai bine vândută maşină din gama premium în Germania, Marea Britanie, Spania, Elveţia, Portugalia, Japonia, Australia, Canada şi Taiwan.
În primele patru luni ale anului livrările Mercedes-Benz au urcat cu 14,5%, la 741.224 unităţi, datorită unui avans de 36,8% în China, de 9% în Europa şi de 1% în SUA.
Bavarezii de la BMW au pierdut, după mai bine de un deceniu, poziția de lideri ai vânzărilor de mașini premium și de lux. Conform ANE, vânzările Mercedes-Benz de anul trecut au fost mai mari cu 80.000 de unități decât cele ale principalului rival.
Cifrele preliminare de vânzări pentru 2016 arată că BMW a vândut, la nivel global, două milioane de mașini, în creștere cu 5,2% față de anul anterior. În același timp însă, vânzările Mercedes-Benz au crescut cu 11,3% până la 2,08 milioane de unități. Poziția a treia în acest clasament al mărcilor din zona premium-lux a pieței auto mondiale este ocupată de Audi care a comercializat 1,87 milioane de unități, în creștere cu 3,8% față de anul 2015.
Încă din 2005 BMW a fost lider detașat al acestei piețe, însă în ultima perioadă avansul s-a diminuat abrupt ca urmare a unei avalanșe de noi modele Mercedes-Benz care au țintit cumpărătorii mai tineri eliminând astfel una dintre principalele probleme ale gamei producătorului din Stuttgart care era considerat prea conservator.