Potrivit Reuters, bateriile reciclate vor proveni de la vehicule de testare şi de la bateriile de pornire. În cazul în care acest program pilot va avea succes, volumele de producţie ar putea fi mărite pe termen mediu şi lung.
Punerea în funcţiune pentru prima etapă a uzinei – dezmembrarea mecanică – este programată să înceapă în luna decembrie a acestui an, iar fabrica pilot va fi finalizată câteva luni mai târziu.
Uzina de la Kuppenheim are deja o funcţionare neutră în privinţa CO2, cu energie solară şi verde.
Construirea ei face parte dintr-un proiect de cercetare ştiinţifică de către Ministerul Federal al Economiei şi Protecţiei Climatice.
”Trimitem un semnal important de putere inovatoare în Baden-Württemberg şi Germania pentru electromobilitatea durabilă”, a declarat Jörg Burzer, membru al consiliului de conducere al Mercedes-Benz, în managementul producţiei şi al lanţului de aprovizionare.
Thekla Walker, ministrul pentru mediu, climă şi energie din Baden-Württemberg, s-a declarat încântată de faptul că Mercedes-Benz promovează tema economiei circulare.
”Acest lucru este de o importanţă deosebită, având în vedere disponibilitatea limitată a materiilor prime importante care sunt la mare căutare, cum ar fi litiu, cobalt şi nichel”, a spus ea.
Mercedes-Benz s-a asociat cu Google
Gigantul auto va oferi maşinilor performanţe super-asemănătoare unui computer.
Producătorul german de automobile a acceptat să împartă veniturile cu producătorul de semiconductori Nvidia, partenerul său în domeniul software-ului de conducere automată din 2020, pentru a reduce costul iniţial al achiziţionării de semiconductori scumpi de mare putere, a declarat miercuri directorul general Ola Kaellenius.
”Plăteşti doar pentru un cip puternic subvenţionat şi apoi îţi dai seama cum să maximizezi veniturile comune”, a spus el, motivând că costurile ar fi scăzute chiar dacă şoferii nu ar activa toate caracteristicile permise de cip.
Dar numai clienţii care plătesc pentru un pachet de opţiuni suplimentare ar avea maşini echipate cu tehnologia senzorilor Lidar şi alt hardware pentru conducerea automată ”Nivel 3”, care au un cost variabil mai mare, a spus Kaellenius.
Producătorul de senzori pentru conducere autonomă Luminar Technologies, la care Mercedes deţine o mică participaţie, a încheiat un acord de mai multe miliarde de dolari cu producătorul de automobile pentru a-şi integra senzorii într-o gamă largă de vehicule până la jumătatea deceniului,.
Mercedes a spus că colaborarea cu Google îi va permite să ofere informaţii despre trafic şi redirecţionare automată în maşinile sale. De asemenea, şoferii vor putea viziona YouTube pe sistemul de divertisment al maşinii atunci când maşina este parcată sau în modul de conducere autonomă de nivelul 3, care permite şoferului să-şi ia ochii de la volan pe anumite drumuri, atâta timp cât îşi poate relua controlul dacă este necesar.
Alţi producători de automobile precum General Motors, Renault, Nissan şi Ford au integrat un întreg pachet de servicii Google în vehiculele lor, oferind funcţii precum Google Maps, Google Assistant şi alte aplicaţii.
Toate vehiculele de pe viitoarea platformă cu arhitectură modulară a Mercedes vor avea, de asemenea, aşa-numitele hiperecrane care se vor extinde pe cockpitul maşinii.