Când Mercedes-Benz a anunțat schimbarea modelului GLK mulți s-au temut că înlocuitorul său, GLC, va dărâma tot ceea ce a construit cu greu „micul G“. Odată cu apariția primelor imagini ale noului model acest sentiment a devenit și mai pregnant dat fiind noul design care nu părea să mai aibă legătură cu spiritul puternic și sălbatic al lui GLK. Cu toate acestea, odată ajuns pe mâinile jurnaliștilor auto din întreaga lume, GLC a demontat toate supozițiile făcute anterior.
Blândețe aparentă
Noile linii ale SUV-ului premium de clasă medie de la Mercedes-Benz îl plasează mai degrabă în categoria vehiculelor de șosea decât în cea a off-road-erelor. Rugozitatea a lăsat loc eleganței reținute, iar spiritul sălbatic a fost îmblânzit radical. Nici dimensiunile nu au rămas măcar apropiate de cele ale lui GLK. Noul GLC este cu 12 cm mai lung și cu 5 cm mai lat decât predecesorul său, iar în interior asta se traduce prin spațiu mai mult decât suficient pentru toți cei cinci pasageri.
De altfel, acesta este un detaliu care îi uimește pe toți cei care urcă la bordul noului GLC. Tot în habitaclu sunt demne de atenție atât scaunele confortabile cât și mulțimea de echipamente de comandă și control care pot fi comandate atât de pe volan cât și de pe consola centrală.
Modelul testat de Capital, GLC 250d 4Matic, ne-a arâtat încă de la primii kilometri parcurși pe peticul de autostradă care leagă Bucureștiul de Ploiești că spiritul rebel al lui GLK a fost înlocuit de un confort lâudabil și de o ținută de drum neașteptat de bună. Doar zgomotul produs de propulsor și de curenții de aer din exterior le sugerează celor din interior că mașina a depășit 100 km/h. Suspensia absoarbe fără reproș orice denivelare, iar sistemul de direcție pare adaptat perfect condusului pe autostradă. Odată ce pantele și virajele de pe Valea Prahovei iau locul întinderilor drepte de astfalt, GLC începe să se simtă tot mai în largul său. Poate că dinamica nu este încă la nivelul unui BMW X3, însă confortul depâșește clar orice advresar, iar cei 204 CP care până atunci au zburdat în voie sunt acum struniți de instinctul de conservare al șoferului și, când acesta devine prea impetuos, de mulțimea de sisteme electronice ascunse sub capotă. Cutia de viteze 9G-Tronic – cu nouă trepte – aflată în dotarea standard a modelului este un element care merită toată atenția. Grație acesteia, atât pe autostradă cât și pe drumurile de munte, Mercedes-Benz GLC 250d 4Matic asigură tot timpul șoferului rezerve de putere, iar consumul de carburant este păstrat în limite decente chiar dacă vehiculul este ținut o perioadă îndelungată la limita capacităților sale constructive.
Nici pătrunderea pe drumuri neamenajate nu pare a pune mari probleme SUV-ului care, aparent, este destinat în special zonelor asfaltate. „Bândețea“ pe care o induc caroseria, interiorul și comportamentul rutier de pe asfalt se transformă rapid în forță brută și agilitate, iar amintirea nervozității lui GLK revine în atenție. Pe scurt, GLC 250d 4Matic este un urmaș demn al lui GLK. Unul care a luat tot ce este mai bun de la predecesorul său și a adăugat de la sine un design evoluat și o ținută de drum specifică unui orășean care nu se teme să se aventureze în natură.