Mercedes-Benz GLK, „nepotul” Clasei G, a ajuns la maturitate

Confortul, forța și dezinvoltura pe teren accidentat sunt principalele atuuri ale mezinului familiei de SUV-uri Mercedes-Benz. În lupta cu rivalii de la Audi și BMW, fiecare detaliu contează

Poziționat strategic din punctul de vedere al dimensiunilor între Audi Q3 și Q5 și între BMW X1 și X3, Mercedes-Benz GLK se poate lăuda cu titlul de cel mai confortabil SUV premium de dimensiuni medii. De asemenea, conform producătorului, în varianta 250 BlueTEC 4 MATIC, mașina deține cel mai puternic motor cu patru cilindri din clasa SUV.  Tot la capitolul cifre seci trebuie menționat și volumul portbagajului, care în cazul lui GLK este de 450 de litri, în timp ce X1 are 420 de litri, iar X3, 550 de litri. Modelele concurente Audi sunt și ele mai încăpătoare, oferind 460 de litri în cazul lui Q3 și 540 de litri în cazul lui Q5. În privința listei de prețuri, în timp ce modelul Mercedes-Benz se încadrează între 39.900 de euro și 52.204 euro, BMW X1 costă între 29.326 euro și 37.386, iar X3 între 40.424 euro și 55.490 euro. Cel mai ieftin Audi Q3 are un preț de catalog de 30.300 de euro, în timp ce vârful de gamă costă 38.300 de euro, iar prețurile lui Q5 se încadrează între 35.300 euro și 49.700 euro (excluzând modelul hibrid).

Schimbare de ambianță
Micile modificări, în special de ordin estetic, aduse de Mercedes-Benz celui mai mic SUV din gama sa erau necesare dacă avem în vedere că, în lupta cu concurenții direcți, modelul nu a reușit să rupă gura târgului. Cel puțin în Europa unde, anul trecut, GLK a fost comercializat în 30.381 de exemplare, în timp ce BMW X1 a fost achiziționat de 82.609 clienți, iar X3, de 60.496 de clienți. Și Audi Q5 a fost mai căutat, înregistrând vânzări de 65.352 de unități.
În plus, lansarea noului Q3 punea o presiune și mai mare asupra rivalilor din segment. Prin urmare, designerii și inginerii din Stuttgart au fost nevoiți să schimbe, pe ici pe colo, câteva dintre caracteristicile modelului. Spun câteva pentru că, asemenea altor mărci cu modele bine primite de public, nu este indicat să apelezi la modificări radicale, pentru a nu pierde din imaginea câștigată cu modelul anterior.
Conștienți de asta, designerii au decis să păstreze cât mai multe atuuri ale variantei anterioare, schimbând esențial doar blocurile optice care înglobează acum luminile de zi cu tehnologie LED, liniile bine profilate ale caroseriei și ambianța din habitaclu, unde poate fi descoperit un nou panou de bord, scaune chiar mai confortabile și o mulțime de sisteme de comandă și control mai mult sau mai puțin utile.

Stabil pe șosea și capabil pe drum accidentat
După ce am testat aproape toate variantele de motorizare diesel puse la dispoziție de producătorul german, de la economicul 200 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY la ceva mai gurmandul, dar și mult mai puternicul 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY, putem spune că noul GLK a ajuns cu adevărat la maturitate și poate oferi fiecărui client ceea ce își dorește. Atât din punctul de vedere al performanțelor dinamice, cât și din cel al confortului. Un rol extrem de important în această direcție este îndeplinit de suspensiile cu sistem selectiv de amortizare. De asemenea, atunci când este nevoie, sistemele de tracțiune integrală 4MATIC și cel electronic de stabilitate 4ETS  își fac pe deplin datoria. În plus, transmisia automată 7G-Tronic Plus este o adevărată încântare. Rămâne de văzut cu ce vor contraataca rivalii de la Audi și BMW noile puncte forte ale „nepotului“ legendarei Clase G.