Mercedes-Benz își reduce previziunile de profit pentru 2024, dar mizează pe noi modele pentru a concura pe piața din China
Mercedes-Benz a anunțat o reducere a previziunilor privind marja de profit anuală după performanțele slabe înregistrate în al doilea trimestru.
Compania se așteaptă ca noile modele să contribuie la îmbunătățirea rezultatelor în a doua jumătate a anului, conform Reuters.
Producătorii auto germani, inclusiv Mercedes-Benz, se confruntă cu o cerere scăzută pentru vehicule electrice, o concurență locală acerbă în China, probleme de aprovizionare și rate ridicate ale dobânzilor.
În această perioadă dificilă, vânzările de vehicule electrice ale Mercedes au scăzut cu 17%. Vânzările totale au înregistrat o scădere de 6% în prima jumătate a anului.
„În general, execuţia Mercedes a revenit, dar vânzările generale şi mixul de vânzări de top au rămas slabe”, potrivit analiştilor Citi.
Cum şi-a ajustat producătorul auto german previziunile
Mercedes-Benz și-a ajustat previziunile privind marja de profit anuală, așteptându-se acum la o rentabilitate ajustată a vânzărilor între 10% și 11%, în scădere față de intervalul anterior de 10%-12%.
Cu toate acestea, analiștii de la Bernstein consideră că această reducere este mai puțin drastică decât se așteptau unii investitori, ceea ce ar putea fi văzut ca un semn pozitiv.
În al doilea trimestru, divizia de mașini a Mercedes-Benz a obținut o rentabilitate de 10,2% a vânzărilor, însă câștigurile ajustate au fost sub așteptările analiștilor.
La nivel de grup, profitul înainte de dobânzi și impozite (EBIT) a scăzut cu 19,1%, conform așteptărilor pieței.
Concurenţe puternică pe segmentele de bază din China
Compania anticipează o creștere a vânzărilor de vehicule hibride plug-in în a doua jumătate a anului 2024, pe măsură ce cererea pentru aceste modele crește în Europa și SUA.
De asemenea, Mercedes-Benz își menține o viziune prudentă asupra pieței din China, unde se confruntă cu o concurență puternică în segmentele sale de bază.
CEO-ul Ola Kaellenius a subliniat importanța unei abordări flexibile, oferind atât modele pe bază de combustibili fosili, cât și electrice, în funcție de cererea consumatorilor.