De mai bine de 70 de ani, Clasa E a germanilor de la Mercedes-Benz se află în vârful listei de achiziții a persoanelor cu venituri peste medie. Căutat atât ca mașină de serviciu pentru top-management, cât și ca vehicul necesar pentru sublinierea statutului, modelul a pierdut anul trecut bătălia cu Audi A6, dar, mai ales cu liderul absolut al segmentului BMW Seria 5. Și asta nu se întâmplă doar în România, ci și la nivel european. Cu doar 75.337 de unități (-21%) înmatriculate în 2012 în Europa, Clasa E a ocupat doar poziția a treia a clasamentului, la o distanță considerabilă de Audi A6 (98.403 unități, +21%) și mult sub rezultatul BMW Seria 5 (116.466 unități, -16%). Situația se poate schimba însă radical în acest an, grație apariției noului E, model cu un design mult mai agresiv și mai modern decât varianta intrată pe piață în 2009.
Design nou, tehnologie pe măsură
Deși a beneficiat doar de un face-lift și nu de o înnoire totală, Clasa E arată acum mult mai bine și, în plus, are atuuri greu de trecut cu vederea. Se remarcă în primul rând designul părții frontale, unde nemții au cuplat cele două faruri optând pentru un singur bloc optic. Aspectul dinamic este completat printr-o capotă mai bine conturată și o grilă agresivă. Cele două linii de echipare, Elegance și Avantgarde, pot fi departajate ușor grație abordării diferite a designerilor.
Astfel, versiunea testată de Capital, Elegance, beneficiază de un aspect modern și clasic totodată, influențat atât de emblema amplasată deasupra grilei, cât și de gurile de aer „cuminți“, în timp ce versiunea Avantgarde mizează pe sportivitate fără a se detașa însă de eleganța specifică mărcii. Această a doua personalitate a Clasei E este pusă în evidență prin ornamentul cu două lamele al radiatorului, cu steaua Mercedes poziţionată central. De asemenea, prizele de aer sunt acoperite cu plasă neagră şi perforaţii romboidale, în timp ce în partea din spate sunt vizibile două ţevi de eşapament cu ornamente dreptunghiulare integrate în bara de protecţie. În cazul Elegance, eșapamentul este complet ascuns sub bară.
Odată ajuns în interior, nu poți trece cu vederea noul aspect al panoului de bord, care acum are doar trei indicatoare de dimensiuni mari, și cu atât mai puțin calitatea fără cusur a materialelor și a îmbinărilor. Deși scaunele au dimensiuni generoase, spațiul pentru pasageri rămâne la cote ridicate, iar sistemele de comandă și control sunt amplasate la îndemână. Desigur, pentru cine nu a condus până acum un Mercedes-Benz, rămâne problema adaptării la dispunerea acestora, însă odată ce te obișnuiești, nimic nu pare amplasat fără o logică foarte clară.
Pe șosea… ca în fotoliu
Despre comportamentul rutier și eleganța cu care se deplasează noua Clasă E ar putea fi scrise zeci de pagini. În ciuda greutății relativ mari și a dimensiunilor generoase, vehicululul testat, E 350 BlueTec, s-a arătat extrem de ușor de manevrat și confortabil. Chiar și pe drumurile românești de munte, pline de viraje și, din nefericire, de gropi și denivelări, Mercedes-Benz Clasa E și-a purtat pasagerii într-o silențiozitate totală și a asigurat un confort greu de găsit la multe dintre modelele concurente. Fără doar și poate, ceva mai mult feed-back din partea sistemului de direcție ar fi fost extrem de util însă niciun moment mașina nu îți dă senzația că devine instabilă.
Pentru mulți, prețurile de catalog ale modelului (41.881 euro – 123.380 euro) pot părea exorbitante, însă nu trebuie uitat că mașina este poziționată într-un segment exclusivist, destinat persoanelor cu venituri peste medie. Oameni pentru care statutul este extrem de important.