Mercedes-Benz ML: fratele cel mare, grijuliu și ocrotitor

Noua clasă M a germanilor de la Mercedes-Benz pune accent pe confort, siguranță și eficiență lăsând celelalte branduri germane să se lupte pentru supremație în zona performanțelor sportive.

Zona SUV-urilor premium de dimensiuni mari a pieței autohtone a primit un nou imbold, odată cu lansarea noii generații a Clasei M produse de Mercedes-Benz. Pornit, în 1997, din postura de pionier al  segmentului menționat, vehiculul a dat naștere unei adevărate avalanșe de concurenți. Cel mai puternic dintre aceștia, BMW X5, apărut după numai un an, a impresionat încă din start, asigurându-și partea leului din pleiada de clienți avizi de mașini impozante, puternice și… scumpe.

După mai bine de 17 ani și 1,2 milioane de clienți, Clasa M a reușit să ajungă la o maturitate demnă de invidiat. Și asta fără să cadă în patima sportivității, așa cum au făcut pe rând BMW, Volkswagen sau Porsche. Mult mai precauți în abordare, inginerii de la Mercedes-Benz au preferat să mizeze pe eficiență și confort.

Iar generația apărută pe piață în acest an este încă o dovadă că până și un vehicul de peste două tone poate afișa un consum de carburant asemănător unei berline. Poate fi greu de crezut, însă, după mai bine de 400 de kilometri, varianta testată, 350 BlueTEC 4Matic, se mândrea cu „înghițirea“ a doar 8,5 litri pentru 100 km. E drept, sensibil mai mult decât performanța anunțată de producător (6,8 l/100 km).  Cu siguranță însă că atât traficul, cât și caracteristicile drumurilor montane românești au avut un cuvânt de spus în această privință.

Sufragerie pe roți

Având în vedere suma implicată pentru achiziționarea unui Mercedes-Benz Clasa M, minimum 55.676 de euro, probabil că puțini posesori se uită prea des la nivelul consumului. Mult mai ușor de sesizat și mai important pentru românii cu buzunare largi și pline este însă nivelul de confort pe care această adevărată „sufragerie pe roți“ îl oferă. Nici denivelările din asfalt și nici obstacolele aferente oricărei ieșiri pe drumuri neamenajate nu par să solicite prea mult suspensia, chiar și fără sistem AIRMATIC, a noului ML. Nici cei mai cârcotași dintre clienți nu se vor putea plânge de acest aspect. E drept că, pentru un comportament optim, este indicată achiziționarea sistemului opțional antiruliu ACS, grație căruia imperialul vehicul „uită“ să se încline atunci când virajele sunt abordate mai sportiv. De altfel, pentru a spori confortul de care se bucură pasagerii, cei de la Mercedes-Benz susțin că au acordat o atenţie deosebită secţiunii de proiectare botezată – NVH (Noise, Vibration, Harshness). Astfel s-a reușit scăderea zgomotelor şi vibraţiilor, grație unei caroserii foarte rigide. Au fost aduse, de asemenea, îmbunătăţiri trenului de rulare şi şasiului. Izolarea fonică mult peste medie se  datorează studierii aerodinamicii şi folosirii unei izolaţiei fonice de cea mai nouă generaţie.

Pachet costisitor

Nivelurile ridicate de confort, siguranță și eficiență se traduc, ca de fiecare dată, în sume importante. Tehnologiile înglobate pentru ca Mercedes-Benz ML să obțină cinci stele la testul EuroNCAP realizat în acest an, dar și cele necesare pentru atingerea unui consum redus de combustibil, care se traduce și în emisii scăzute de noxe, duc mașina într-o zonă de preț exclusivistă: cel mai ieftin model, ML 250 BlueTEC 4MATIC, costă minimum 55.676 euro, în timp ce actuala variantă de top existentă pe piața autohtonă, ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY, ajunge la 58.776 euro. Și asta fără a face apel la lunga listă de opționale pusă de dealeri la dispoziția clienților.