Vânzările solide din China au ajutat Mercedes-Benz - divizia de lux a Daimler - să vândă anul trecut mai multe maşini decât rivala Audi, chiar dacă BMW, care va publica luni datele privind livrările, ar urma să-şi păstreze primul loc în topul producătorilor de automobile de lux.
În 2015, vânzările Mercedes pe plan global au urcat cu 13,4%, la 1.871.511 vehicule, în timp ce Audi – divizia de lux a Volkswagen – a înregistrat un avans al livrărilor de 3,6%, la 1.803.250 unităţi.
Ambii producători auto au raportat vânzări record în 2015 dar Mercedes a avut un avans mai solid în China – cea mai mare piaţă auto din lume – unde livrările sale au urcat cu 32,6%, la 373.459 vehicule. Cea mai mare cerere s-a înregistrat la noua limuzină C-Class, unde livrările au urcat anul trecut cu 40,1%, la 443.909 unităţi.
Daimler se aşteaptă la majorarea vânzărilor în 2016, după lansarea noului model E-Class,' a afirmat Ola Kaellenius, responsabil de vânzări la Mercedes-Benz. Compania va prezenta săptămâna viitoare noul E-Class la Salonul Auto de la Detroit.
În 2014, brandul BMW a vândut 1,81 milioane de vehicule, în timp ce rivale germane Audi şi Mercedes-Benz au livrat 1,74 milioane şi, respectiv, 1,65 milioane de unităţi luxury cars sold in 2014. BMW deţine primul loc în topul producătorilor de automobile de lux din 2005.
În octombrie, directorul general al Audi, Rupert Stadler a anunţat suspendarea a doi ingineri după ce s-a descoperit în motoarele diesel mai mari echipamente care falsifică rezultatele testelor de emisii poluante în SUA.
Audi a recunoscut în faţa autorităţilor de reglementare din SUA că vehiculele sale diesel cu motor V6 de trei litri utilizează trei programe software care nu au fost dezvăluite anterior. Unul din aceste sisteme electronice speciale ar fi putut fi utilizat pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, conform reglementărilor din SUA.
Anterior, reprezentanţii Volkswagen au dat asigurări că scandalul emisiilor este legat doar de motoarele diesel de doi litri pe care le produce VW şi au dezminţit că motoarele mai mari, fabricate de Audi, ar fi suspecte. Softul afectează 85.000 de modele Audi, Volkswagen şi Porsche vândute începând cu 2009 în SUA.
Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie iar VW a pierdut peste 20 miliarde de euro din capitalizarea bursieră.
Audi verifică acum dacă angajaţii de la dezvoltare tehnică şi alte departamente au manipulat în mod deliberat dispozitivele de control a emisiilor şi a suspendat doi ingineri, a anunţat Stadler fără a da informaţii suplimentare.
Motoarele diesel V6 de trei litri sunt asamblate de Audi la fabrica sa din Neckarsulm, Germania, şi sunt folosite la modelele premium ale brandurilor Audi şi Porsche vândute în perioada 2009 – 2015. Până acum numărul oficialilor de la Audi care au plecat în urma scandalului emisiilor a ajuns la opt.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. AGERPRES