Vești proaste pentru acești șoferi. Compania Mercedes-Benz anunță că recheamă în service aproape un milion de mașini vechi din întreaga lume. În ceea ce privește modele vizate, este vorba despre seriile ML, GL (BR 164) şi R-Class (BR 251), care au fost produse în 2004 și 2015.
Referitor la problemele depistate de companie, Mercedes-Benz anunță că este vorba despre o serie de posibile probleme cu servofrânele, scrie Reuters.
Sursa citată precizează că aproximativ 70.000 dintre vehiculele incluse în campanie sunt în Germania și mai subliniază și faptul că această funcție defectuoasă ar putea fi afectată de o coroziune avansată în zona articulaţiilor carcasei.
Mercedes-Benz recheamă în service aproape 1 milion de mașini vechi
”Am descoperit că la unele dintre aceste vehicule funcţia servofrânelor ar putea fi afectată de o coroziune avansată în zona articulaţiilor carcasei”, a anunţat Mercedes-Benz într-un comunicat.
În ceea ce privește eventualele efecte, compania precizează că șoferii s-ar putea confrunta cu o creştere a forţei de apăsare a pedalei de frână necesară pentru a decelera vehiculul şi/sau la o distanţă de oprire potenţial crescută.
Mercedes-Benz a mai adăugat că rechemarea vehiculelor menționate anterior va începe imediat, astfel încât să poată fi evitate eventualele probleme.
Amintim faptul că anterior, pe 25 mai și Hyundai Motor America a anunțat că va rechema în service aproape 300.000 de vehicule din America de Nord din cauza unor probleme la centurile de siguranță.
Aproape 300.000 de vehicule Hyundai, rechemate în service
Compania anunța atunci că este vorba despre 281.000 de vehicule din America de Nord, iar rechemarea vine după trei rapoarte de accidentare, ca urmare a unor probleme la dispozitivele de pretensionare. 239.000 de vehicule sunt Statele Unite şi aproximativ 42.000 în Canada, a transmis Hyundai, potrivit Reuters, care mai adăugă că două răniri au fost raportate în Statele Unite şi una în Singapore.
Potrivit companiei, în cazul unui accident, dispozitivele de pretensionare a centurilor de siguranță din partea șoferului sau a pasagerului din față pot exploda la declanșare.
În acest sens, dealerii auto vor să asigure dispozitivele de pretensionare a centurilor de siguranţă cu un capac. Menționăm faptul că dispozitivele de pretensionare a centurilor de siguranţă fac parte dintr-un sistem care blochează centura de siguranţă pe loc în timpul unui accident, pentru a oferi protecţie suplimentară șoferilor, dar și pasagerilor.