Mercedes-Benz își schimbă discret logoul: o actualizare pentru era digitală

Mercedes-Benz, unul dintre cei mai prestigioși producători auto germani, și-a modificat discret logoul, fără a face un anunț oficial în acest sens.

Potrivit publicației Bild, schimbarea a avut loc în luna februarie și a trecut aproape neobservată de publicul larg.

Noua versiune a logoului păstrează emblematicul simbol al stelei cu trei colțuri, dar într-un design plat, de culoare albă, renunțând la aspectul cromat și tridimensional folosit până acum.

noul logo mercedes
Noul logo simplificat al Mercedes-Benz /SURSA FOTO: mercedes.com

Modificarea este vizibilă în raportul anual al companiei, pe rețelele de socializare, în corespondența electronică și pe anteturile oficiale.

Reprezentanții Mercedes-Benz au explicat că actualizarea are ca scop simplificarea și modernizarea imaginii de brand.

„Principalul obiectiv al actualizării designului nostru corporativ este simplificarea. Până acum, existau peste 20 de versiuni diferite ale stelei Mercedes-Benz pentru diverse utilizări.

Noul design are scopul de a moderniza și eficientiza imaginea brandului, fiind mai potrivit pentru era digitală.

Versiunea plată funcționează mai bine pe ecrane, adaptându-se tendințelor actuale în design”, au transmis reprezentanții gigantului auto german.

Ce înseamnă, de fapt, celebrul logo cu steaua în trei colțuri?

Logoul Mercedes are o istorie care datează din 1909, când steaua cu trei colțuri a fost introdusă pentru a simboliza ambiția companiei de a produce motoare pentru uscat, apă și aer.

De-a lungul timpului, simbolul a fost modificat de mai multe ori, de la versiunea originală aurie la cea cu coroană de lauri și, mai recent, la varianta minimalistă.

Aceasta nu este prima tentativă de a adopta un design plat: în 2007, Mercedes-Benz a experimentat cu un astfel de logo, dar a revenit la varianta tridimensională în 2010, în perioada în care Dieter Zetsche era CEO.

Noul logo a generat reacții împărțite în rândul fanilor mărcii. În timp ce unii apreciază aspectul curat și modern, alții îl consideră prea simplist. Totuși, Mercedes-Benz pare hotărâtă să își alinieze identitatea vizuală cu tendințele contemporane și cu tranziția către viitorul electric, reprezentat de gama EQ.

Este important de precizat că, deși logoul corporativ s-a schimbat, emblema tridimensională argintie rămâne deocamdată prezentă pe automobilele companiei.