Camionul electric va fi folosit pentru livrarea produselor, printre care se numără și produsele proaspete, precum fructele și legumele, către magazinele Lidl din București și împrejurimi, atât ziua, cât și noaptea, contribuind astfel la reducerea emisiilor de carbon și a poluării fonice.
Transportul sustenabil de marfă – un efort comun pentru un mediu înconjurător mai sănătos
Livrarea primului camion electric eActros către o companie de transport din România marchează un nou pas important în tranziția către un transport sustenabil.
„Ne bucurăm că primul dintre cele trei camioane Mercedes-Benz eActros ajunse în România pentru a fi testate de partenerii noștri și-a croit atât de repede loc în operațiunile de transport ale firmei Blue River pentru retailerul Lidl România. Pe această cale, le mulțumesc acestor companii pentru că și-au asumat rolul de pionieri în electromobilitate și sperăm că decizia lor va impulsiona și alți jucători din industrie.
Ne dorim ca modelele cu propulsie alternativă din portofoliul Mercedes-Benz Trucks să ajungă la fel de repede în fruntea preferințelor transportatorilor din România precum cele convenționale, care și-au dovedit eficiența și fiabilitatea de-a lungul anilor.
Totodată avem încredere în performanțele camioanelor noastre electrice și suntem convinși că și clienții din România vor observa potențialul lor și vor adopta inovațiile sustenabile. Nu în ultimul rând, le promitem tuturor clienților noștri că, în calitate de producători, vom continua efortul de a lucra îndeaproape cu autoritățile avizate pentru a obține un plan de măsuri care să faciliteze achiziția de vehicule ecologice și sustenabile”, a declarat Valeriu Zaharia, CEO Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania.
„Noi, Lidl, suntem o companie care are sustenabilitatea integrată în strategia de business, așa că ne uităm la impactul pe care îl avem pe întreg lanțul de valoare. De aceea, transportul este unul dintre aspectele pe care le evaluăm constant. Căutăm mereu soluții pentru reducerea emisiilor poluante, pentru optimizarea rutelor și a încărcăturii și facem analize comparative între mai multe moduri de transport, astfel încât să avem o aprovizionare a magazinelor cât mai nepoluantă posibil.
Produsele noastre se livrează deja cu primul camion 100% electric din România și cu camioane Euro 5 și Euro 6, așadar ne bucurăm că am mai făcut un pas sustenabil înainte și că, de luna aceasta, produsele Lidl vor fi livrate și cu camionul eActros, camionul 100% electric din portofoliul Mercedes-Benz Trucks. Ne bucurăm că în aceste demersuri continue ale noastre avem alături de noi companiile Blue River și Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania, parteneri care ne-au înțeles preocuparea pentru un viitor mai bun, a spus Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR Lidl România.
Camionul electric eActros 400 este prevăzut cu box frigorific Kiesling
Mercedes-Benz eActros este un camion complet electric, sustenabil, avangardist, inovator și silențios, ideal pentru transportul mărfurilor în mediul urban, acolo unde este cu atât mai relevant obiectivul Zero emisii locale.
În „inima” tehnologică a modelului eActros se află sistemul de propulsie cu două motoare electrice integrate, împreună cu o transmisie cu două trepte. Ambele motoare asigură un confort impresionant la rulare și o dinamică excelentă a vehiculului. Datorită acționării electrice silențioase și fără emisii, camionul poate fi utilizat și pentru livrări pe timp de noapte, dar și pentru intrarea în interiorul orașelor cu interdicții pentru vehiculele diesel.
Camionul eActros livrat către Blue River este configurat cu șasiu pe trei axe și patru baterii litiu-ion, fiecare cu o capacitate instalată de circa 112 kWh. Aceasta înseamnă o capacitate totală a bateriei de aproximativ 448 kWh, ce permite parcurgerea unor distanțe de până la 400 km. Desigur, autonomia exactă poate varia în funcție de mai mulți factori precum topografia, comportamentul șoferului, temperatura exterioară, încărcătură și tipul de suprastructură.
Acest model eActros 400 a fost carosat cu box frigorific Kiesling și agregat frigorific cu recorder de temperatură. Suprastructura beneficiază de scară de acces retractabilă și de un perete despărțitor COOL SLIDE, cu trei elemente de etanșare magnetică, a cărui poziție poate fi modificată prin glisarea pe șina de la nivelul acoperișului. Siguranța încărcăturii este asigurată de grinda de încărcare din aluminiu, cu inserții din oțel, ce permite o forță maximă de 1000daN, precum și de celelalte șine de fixare din oțel inoxidabil.
Pentru că Mercedes-Benz eActros este foarte silențios la drum, acesta a fost echipat cu un sistem extern de alertă acustică a vehiculelor (AVAS), inclus în configurația standard și în conformitate cu cerințele legale, ce avertizează utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii sau bicicliștii, cu privire la camionul electric aflat în proximitatea lor.
Multimedia Cockpit și spațiul generos din cabină, funcționalități esențiale pentru șoferi
„Pentru Blue River, protejarea mediului este un reper în dezvoltare și o țintă strategică, iar testarea camioanelor ce se potrivesc filosofiei noastre de business stă la baza alegerilor noastre.
Camionul eActros este unic la nivel de concept pentru că Mercedes-Benz Trucks a regândit întregul sistem de propulsie, în special axa electrificată, nu doar a înlocuit motorul diesel cu unul electric, asigurând astfel o eficiență energetică superioară. Iar acesta este probabil cel mai important argument pentru care am ales acest model.
Printre celelalte funcționalități apreciate ale camionului eActros se numără Multimedia Cockpit – bordul digital ce le oferă șoferilor foarte multe informații și funcții utile. Angajații noștri au apreciat și spațiul generos din cabină, având în vedere că vorbim despre un camion de distribuție. Un mare plus îl reprezintă sistemele de siguranță prin senzorii de proximitate, care împreună cu oglinzile MirrorCam, definesc o experiență de conducere relaxată la volanul eActros.
De asemenea, noi, cei de la Blue River, dorim ca acest camion sa fie încă un pas important în proiectul nostru pentru dezvoltarea sustenabilă a transporturilor din România. Si nu vrem să ne oprim aici, pentru că ne-am propus ca acesta să fie doar primul eActros din flota Blue River”, a declarat Alexandru Păun, General Manager Blue River.
Blue River, lider în transportul sustenabil de marfă
Cu o experiență de 22 de ani pe piața transporturilor, compania Blue River se definește ca lider în transportul sustenabil de marfă. De peste 5 ani, compania face progrese către un transport non-poluant prin achiziția de camioane electrice sau alimentate cu CNG. Aceste eforturi susțin viziunea companiei de a contribui la un mediu înconjurător mai sănătos, alături de partenerii care împărtășesc aceleași valori de business.
Printre serviciile oferite de Blue River se numără transportul de marfă intern și extern, cu o flotă formată din 150 de camioane proprii. Printre partenerii care s-au alăturat demersului Blue River se numără: Lidl, Coca Cola, Ursus, As Metal, Rematholding, Valplast, Kuehne Nagel, Leman, Portman, NTG Nordic Transport Group.
Activitatea companiei se desfășoară preponderent pe plan extern, unde au fost bifate colaborări de succes cu mari companii de transport și logistică. Pe plan intern, compania activează cu aproximativ 35% din flota de transport, formată din camioane proprii și ale micilor operatori aflați în regim de subcontractare.
Despre Lidl România
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.000 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 31 de țări.
Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.
În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.