Mercedes-Benz va investi peste un miliard de euro în fabrica sa din Spania

mercedes-benz

SURSA FOTO: Dreamstime

Producătorul german de automobile a anunțat că va investi peste un miliard de euro în fabrica sa din Spania, cea de-a doua cea mai mare uzină de camionete ale companiei. Mercedes-Benz estimează că vor exista aproape 160 de mii de asamblări de vehicule la această uzină.

Mercedes-Benz va investi peste un miliard de euro în fabrica sa din Spania

Mercedes-Benz intenționează să investească 1,2 miliarde de euro, echivalentul a 1,23 miliarde de dolari, în uzina sa din Vitoria, în nordul Spaniei, după ce muncitorii au susținut un nou acord de muncă, au declarat sindicatele UGT și CCOO.

Presa internațională scrie că aproape 57% dintre cei 5.000 de muncitori ai fabricii spaniole au votat pro acestui acord care stabilește condițiile de muncă, dar și creșterile salariale până în 2026. În context, producătorul german de automobile va avea posibilitatea să investească în noi modele și în vehicule electrice, se arată în comunicate de presă separate ale sindicatelor.

Constructorul auto nu a făcut imediat comentarii pe această temă. Amintim că Mercedes-Benz produce, la fabrica din Spania, camionetele Vito și V-Class.

Într-o altă ordine de idei, producătorul german de automobile a precizat că se așteaptă la un număr de 158.000 de asamblări de vehicule la această uzină, ea fiind a doua cea mai mare de acest fel. Pe de altă parte, Mercedes-Benz a declarat că dorește să majoreze producția în anii următori, scrie Automotive News Europe, citând Reuters.

Mașinile cu piston de la Mercedes-Benz pierd din vânzări, însă cele de EV aproape că s-au dublat

Într-un comunicat de presă recent, Mercedes-Benz a dat o veste proastă: vânzările globale sunt în scădere. Din fericire pentru companie, aceasta a reușit să le dea investitorilor și presei o veste bună: vânzările de vehicule electrice sunt aproape duble față de anul trecut în aceeași perioadă. Deși este devreme în jocul tranziției EV, acest lucru ar putea fi un semn despre cum va decurge tranziția.

În ceea ce privește partea negativă, compania a vândut aproximativ 490.000 de unități în al doilea trimestru al anului 2022, ceea ce nu este un număr mic după orice standarde. Ceea ce a făcut-o proastă este că a reprezentat o scădere de 16% față de al doilea trimestru al anului trecut. Compania a precizat investitorilor că aceasta nu a fost o problemă legată de cerere. Comenzile pentru vehiculele MB continuă să vină, dar trimiterea lor către clienți a fost o provocare din cauza problemelor legate de lanțul de aprovizionare, care afectează întreaga industrie.

„Cererea clienților rămâne ridicată. Aceasta este o onoare și o obligație pentru noi. Facem toate eforturile pentru a satisface așteptările clienților, în ciuda restricțiilor actuale de aprovizionare”, a declarat Britta Seeger, membru al Consiliului de Administrație al Mercedes-Benz Group AG, responsabil pentru Marketing și Vânzări Mercedes-Benz Cars.

Cu toate acestea, s-au grăbit să scoată în evidență partea bună a lucrurilor: creșterea vânzărilor de vehicule electrice.

„Vânzările vehiculelor noastre complet electrice au crescut cu peste 90% în al doilea trimestru și chiar cu 134% în prima jumătate a anului 2022. Aceasta arată că oferim vehicule electrice convingătoare pe care clienții noștri le doresc” a declarat Seeger, potrivit Clean Tehnica.