Potrivit acordului propus, Mercedes-Benz va plăti 2,8 milioane de dolari în restituiri către consumatori, iar fiecare consumator calificat din Arizona va primi până la 625 de dolari per vehicul, a declarat Mark Brnovich, procurorul general din Arizona
Mercedes-Benz neagă acuzațiile
„Arizona cere adevărul în publicitate, pentru a ajuta consumatorii să ia cele mai informate decizii pentru ei înşişi”, a spus el.
Mercedes-Benz a negat acuzațiile, iar acum va trebui să mai plătească 2,7 milioane de doalri în penalități. Nici Robert Bosch nu și-a recunoscut vina sau abaterea, motiv pentru care va plăti, de asemenea, penalități în valoare de 525.000 de dolari, conform statului Arizona, conform Reuters.
„Odată cu acordul, compania face încă un pas către soluţionarea diferitelor proceduri legate de diesel… şi evită costurile suplimentare ale litigiilor şi acţiunile îndelungate în instanţă”, a spus Mercedes-Benz într-un comunicat.
Bosch a confirmat acordul legat de unităţile de control al motorului pentru anumite vehicule diesel Mercedes.
În anul 2020, Bosch a fost de acord să plătească 2,2 miliarde în vederea rezolvării unei investigații de înșelăciune a emisiilor de motorină a guvernului american și reclamațiile făcute de către 250.000 de proprietari de vehicule din Statele Unite ale Americii. Acordul a inclus o sancţiune civilă de 875 de milioane de dolari aplicată în temeiul Legii privind aerul curat şi 546 de milioane de dolari pentru a repara vehiculele poluante şi a compensa emisiile în exces.
Rămâne deschisă o investigație a Departamentului de Justiție în legătură cu problema emisiilor Mercedes, mai multe state americane având în desfășurare investigații pentru mediu și protecția consumatorilor, conform raportului anual al companiei din luna martie.
Vehiculele diesel, examinate la sânge
Merecedes-Benz, cunoscută la vremea aceea sub numele de Daimler AG, a fost de acord în anul 2020 să plătească până la 3.900 de dolari către 250.000 de proprietari, pentru a repara vehiculele poluante.
În Statele Unite ale Americii, vehiculele diesel au fost supuse unei examinări minuțioase, după ce în anul 2015, Volkswagen a recunoscut faptul că a instalat în secret un software pe 580.000 de vehicule din SUA pentru a modifica rezultatele testelor de poluare. Compania a trebuit astfel să plătească 30 de miliarde de dolari pentru a închide investigațiile și pentru a cumpăra vehiculele înapoi.
La începutul lui noiembrie, Bosch a fost de acord să plătească 25 de milioane de dolari pentru a închide ancheta statului California în legătură cu rolul său în scandalurile privind emisiile diesel de la Volkswagen și Fiat Chrysler Automobiles.
Divizia americană Fiat Chrysler, în prezent parte a grupului Stellantis, a fost condamnată în luna august după ce a pledat vinovată de conspirație criminală, plătind 300 de milioane de dolari pentru a închide o anchetă de mai mulți ani a Departamentului de Justiție SUA în legătură cu frauda legată de emisiile diesel.