Lansarea noului A klasse are o importanță enormă pentru germanii de la Mercedes-Benz. Modelul are sarcina de a prelua poziția de lider într-un segment dominat de Audi A3 și BMW Seria 1.
Chiar dacă mașina nu a ajuns în showroomurile din Germania, jurnaliștii de la Automobilwoche au aflat că noua Clasă A va fi comercializată cu un discount special de lansare specific mai degrabă mărcilor de volum decât celor premium. Rar se întâmplă ca un brand de pe piața mașinilor premium sau de lux să anunțe încă de la prezentarea unui model că acesta va putea fi vândut cu o reducere a prețului de listă. E drept că nici cei de la Mercedes-Benz nu sunt atât de inconștienți încât să facă publică această metodă prin care încearcă să „fure” cât mai mulță clienți concurenților. Conform Automobilwoche, citat de ANE, ideea legată de discount a fost prerzentată doar dealerilor aceștia fiind liberi să decidă cui și dacă oferă avantajul la achiziție.
„Folosiți acest produs în special pentru a atrage clienții BMW Seria 1” au meționat reprezentanții departamentului de vânzări de la Mercedes-Benz într-un document adresat dealerilor și intrat în posesia Automobilwoche. Pentru atingerea acestui scop, compania permite dealerilor să facă discounturi de 535 de euro în cazul achizițiilor făcute de persoane fizice și de 445 de euro în cazul achizițiilor de flote. Cataloagele de comenzi pentru Clasa A au fost deja deschise însă livrările către clienți finali și dealeri vor demara în septembrie. Prețurile noului model Clasa A pentru piața germană încep de la 23.978 euro, în timp ce un BMW Seria 1 costă minimum 21.900 de euro, iar un Audi A3, 22.500 euro.