"Am fost în Germania, personal, ca să mă întâlnesc cu președintele grupului Daimler-Benz, acțiune în care am fost ajutat chiar de conaționalul nostru Ion Țiriac", își amintește Călin Popescu Tăriceanu, arâtând, în continuare că Mercedes "ne-a spus că și-a stabilit zona unde vrea să facă investiția, care este o fâșie aflată undeva pe granița de vest a țării, adică între Oradea și Timișoara".
"Lucrurile, din păcate, au mers prost, nu pentru că a fost infrastructura neadaptată, pentru că acolo distanțele de transport până la graniță sunt extrem de scurte, ci pentru că autoritățile locale din Timiș, Arad și Bihor nu au fost în stare să le pună la dispoziție un teren în condiții avantajoase (circa 300 de hectare) și au intervenit diverși speculanți imobiliari, care au vrut să facă o afacere profitabilă, personală din această proiect, cu implicarea "discretă" a autorităților locale", spune fostul premier.
De menționat că ungurii le-au oferit nemților de la Mercedes terenul gratis, pentru a construi o fabrică de mașini.
Uzina maghiară a Mercedes-Benz este în plin proces de construcție. Pierdută de România în favoarea Ungariei în urmă cu doi ani, investiția în valoare de peste 800 de milioane de euro generează deja locuri de muncă și afaceri în creștere pentru cei implicați în procesul de construcție.
Lucrările de construcție ale fabricii Daimler din Ungaria sunt înaintate și vor permite constructorului auto german să producă componente auto încă din mai 2011, deși finalizarea uzinei este programată pentru 2012. Lucrările de construcție implică numeroase companii maghiare, circa 80% dintre contractori fiind locali. Astfel a fost generată o creștere puternică a tuturor afacerilor din zonă.
Daimler are, de asemenea, 17 furnizori de piese auto pe teritoriul Ungariei care au câștigat, conform presei maghiare, sute de milioane de euro în urma contractelor cu producătorul auto. Și în domeniul forței de muncă, Ungaria câștigă enorm în urma acestei investiții.