Ofensiva pe care o va lansa în următorii doi-trei ani înseamnă că producătorul  german va cheltui mai mult pe gama profitabilă de vehicule pe bază de combustibil.

Cumpărătorii vor mașini Mercedes cu motor cu combustie

Cumpărătorii de top „continuă să caute mașinile noastre de înaltă tehnologie, cu motor cu combustie”, a declarat directorul executiv al companiei, Ola Källenius, într-un interviu, conform Bloomberg.

„Avem nevoie de flexibilitate mai mult timp, până în anii 2030”, a spus Källenius, menținând obiectivul companiei de a fi „neutri din punctul de vedere al emisiilor de carbon până în 2039”.

„Rămânem angajați să oferim versiuni electrice ale întregii game în acest deceniu, dar trebuie să ne asigurăm mașinile cu motor cu combustie rămân competitive”, a subliniat el.

Mercedes a redus planurile de electrificare în ultimele luni din cauza scăderii vânzărilor

Mercedes a redus planurile de electrificare în ultimele luni, deoarece cererea de vehicule electrice a scăzut.

Asta în timp ce rivalii de la BMW au înregistrat o creștere a mașinilor electrice.

Vânzările de vehicule electrice ale celor de la Mercedes au scăzut cu 9% în primul trimestru, la 50.500 de unități, în timp ce livrările concurenților din München au crescut la 82.700 de vehicule, subliniază Bloomberg.

EQS – considerată una dintre cele mai semnificative lansări din ultimele decenii după ce Mercedes a introdus-o, în 2021, a eșuat în mod lamentabil. Plafonul înclinat al sedanului care costă 109.500 de euro a maximizat aerodinamica, dar i-a înghesuit pe clienții aflați pe bancheta din spate. O mare problemă în China, unde mulți proprietari de mașini au șoferi.

SURSĂ FOTO: Dreamstime

Eșecul vânzărilor a contribuit la decizia Mercedes

Eșecul vânzărilor a contribuit la decizia Mercedes de a renunța la obiectivul de a vinde numai vehicule electrice acolo unde este posibil până în 2030.

Noul său obiectiv este ca aproximativ jumătate din vânzări să fie electrice. Concurenții, inclusiv  cei de la Audi, Volkswagen AG și Jaguar Land Rover, s-au adaptat din mers, în timp ce până și liderul vehiculelor electrice, Tesla, se luptă cu livrările în scădere.

Compania intenționează să scoată pe piață o versiune electrică compactă a G-Wagon, în 2026

Cererea redusă a declanșat modernizări costisitoare de design, Mercedes pregătind un EQS modificat pentru anul viitor, cu confort sporit pe scaunele din spate.

În primul trimestru, cheltuielile mai mari pentru ceea ce compania a numit „managementul ciclului de viață” au afectat parțial randamentele, care au scăzut la 9% de la 14,5% cu un an mai devreme.

Mercedes va lansa următoarea generație de vehicule construite pe baze noi anul viitor, începând cu coupe-ul CLA entry-level și ulterior SUV-ul GLB.

Producătorul auto intenționează să scoată pe piață și o versiune electrică compactă a G-Wagon în 2026.

În timp ce mașinile cu motor cu combustie vor genera profituri mai mari pentru mai mult timp, compania cu sediul în Stuttgart continuă să facă eforturi pentru economiile la achiziții, costuri fixe și cheltuieli neesențiale, a spus Källenius.