Mercedes ajunge astfel mai aproape de obiectivul său strategic de a recâştiga poziţia de cel mai mare producător de automobile de lux, pentru prima oară în ultimul deceniu.

Potrivit datelor preliminare publicate de cei doi constructori auto, în primele nouă luni ale acestui an, vânzările Mercedes au urcat de două ori mai mult decât au crescut vânzările BMW, astfel că decalajul dintre Mercedes-Benz şi BMW a ajuns la 57.985 autovehicule. În timp ce vânzările de automobile marca Mercedes au crescut cu 12% în primele nouă luni, până la 1,53 milioane de unităţi, vânzările BMW au crescut cu 6%, până la 1,47 milioane de unităţi. Celălalt mare producător auto german de automobile de lux, Audi, a rămas în urma primilor doi cu 1,40 milioane de unităţi vândute în primele nouă luni, în creştere cu 4,5% în ritm anual. 

Zilele trecute, directorul general de la Daimler, Dieter Zetsche, declara că Mercedes este pe cale să îşi atingă încă din acest an obiectivul pe care şi l-a propus pentru anul 2020, respectiv devansarea BMW din poziţia de lider de autovehicule premium. Dacă acest lucru se va realiza în 2016, ar fi pentru prima dată, după 2005, când Mercedes revine în fruntea producătorilor de automobilelor de lux. 

În replică, BMW a minimalizat importanţa pierderii poziţiei de lider pe piaţa automobilelor de lux, subliniind că atenţia sa este îndreptată spre maximizarea profitului şi finanţarea investiţiilor în noi tehnologii. 

"Profitabilitatea rămâne principala noastră preocupare", a declarat directorul de vânzări de la BMW, Ian Robertson.

Mercedes-Benz, divizia de lux a grupului auto german Daimler, şi-a majorat avansul faţă de rivalul BMW în perioada ianuarie – august 2016, ceea ce îi permite să se apropie de obiectivul său strategic de a recâştiga poziţia de cel mai mare producător de automobile de lux din lume, pentru prima dată după 2005.

În primele opt luni ale acestui an, livrările brandului Mercedes au crescut cu 12% (la 1,32 milioane de vehicule), comparativ cu un avans de 5,5% al brandului BMW (la 1,28 milioane de autoturisme), şi faţă de Audi, divizia de lux a grupului auto german Volkswagen, care a înregistrat o creştere de 4,9%, la 1,23 milioane de vehicule. 

AGERPRES