Merces-Benz nu analizează vânzarea diviziei de camionete. Care sunt planurile producătorului auto

Sursa: Dreamstime

Producătorul auto Mercedes-Benz vine cu precizări de ultimă oră în legătură cu speculațiile conform cărora ar analiza vânzarea diviziei sale de camionete. Ce spun reprezentanții companiei?

Informție de ultimă oră pe piața auto. Un purtător de cuvânt al Mercedes-Benz vine cu precizări clare referitoare la zvonurile conform cărora grupul german ar analiza vânzarea diviziei sale de camionete.

Sursa citată dezminte toate informațiile apărute în presa germană conform cărora s-ar evalua o astfel de vânzare, în condiţiile în care producătorul auto anunţase că va prioritiza vânzările de maşini premium şi vehicule electrice în 2022, scrie Reuters. 

Menționăm faptul că reacția oficială a Mercedes-Benz vine după ce săptămânalul Manager Magazin informase, citând surse din Consiliul de supervizare, că s-ar discuta despre o posibilă vânzare a diviziei de camionete.

„Aceasta este o pură speculaţie pe care o dezminţim în mod expres”, a precizat un purtător de cuvânt al grupului german.

Mercedes-Benz se concentrează pe segmentul de lux

Amintim faptul că anunțul privind vânzarea diviziei de camionete a venit la puțin timp distanță după ce Mercedes-Benz a anunțat că se va concentra pe segmentul de lux. În luna mai, grupul german preciza că are în plan și reducerea unor modele „entry-level” cu marje de profit mai reduse.

În același timp, compania mai spunea atunci că aceste măsuri fac parte din planul de aloca 75% din investiţii spre maşinile premium şi cel mai bine vândut segment, adică modelele C-Class şi E-Class.

Referitor la situația financiară a diviziei Mercedes-Benz Cars & Vans, potrivit datelor transmise de companie, deși vânzările au scăzut cu 5% în 2021, divizia a reușit să înregistreze un profit ajustat înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) de 13,9 miliarde de euro, de la 6,8 miliarde de euro în anul precedent.

În același timp, conform datelor transmise de producătorul auto, câștigurile ar fi fost stimulate în general de vânzările de mașini premium, dar și de vehicule electrice care au crescut cu mult față de anul 2020. Mai exact, anul trecut,  vânzările de maşini premium au crescut cu 30%, în timp ce vehicule electrice cu 64%.

Previziunile Mercedes-Benz pentru anul 2022

Directorul general Ola Kaellenius declara că producătorul auto se concentrează pe eficiența costurilor, iar prioritățile grupului german sunt accelerarea ofensivei electrice, dar și a planurilor privind mașinile autonome.

„Ne concentrăm pe eficienţa costurilor şi gestionarea lanţului de aprovizionare, iar priorităţile noastre sunt accelerarea ofensivei electrice, a planurilor privind maşinile autonome şi axarea pe afacerea noastră de maşini de lux”, a afirmat recent directorul general Ola Kaellenius.

Referitor la situația din 2022, conform estimărilor realizate de Mercedes-Benz, veniturile vor înregistra o creștere semnificativă față de anul trecut. Pe de altă parte, producătorul auto a avertizat că încă este prea devreme să previzioneze când se va încheia deficitul global de semiconductori.