concis care nu necesita explicatii ample, ceva de genul „ne vedem in oras” sau „treci pe la mine”, preferi mai curand sa scrii un mesaj scurt (SMS) pe telefonul mobil decat sa dai un apel. Oricum, e mai ieftin, pentru ca preturile au scazut de cateva ori in ultimii ani. Din asta au de castigat si utilizatorii, si operatorii de telefonie mobila, acestia din urma beneficiind de volumele de mesaje din ce in ce mai mari.
In ultima vreme insa, aproape orice emisiune de la radio sau televizor mentine legatura cu telespectatorii sau radioascultatorii prin intermediul mesajelor. „SMS-urile cu valoare adaugata sunt folosite in emisiunile interactive de televiziune, pentru divertisment, transmiterea de logo-uri sau sunete de apel pentru telefoanele mobile sau se regasesc ca servicii de acces pe anumite site-uri”, declara Iulia Oancea, director Service Development Marketing in cadrul Connex.
In toate aceste situatii, mesajele nu mai costa intre 0,02 si 0,07 USD, ca in cazul mesajelor schimbate intre prieteni, ci mult mai mult: uneori se ajunge chiar la un dolar/SMS. In medie, un asemenea mesaj costa intre 0,25 si 0,5 USD.
Operatorii de telefonie mobila raman, in general, cu aproximativ 50% din acest pret. Restul banilor se imparte intre ceilalti jucatori implicati in aceasta afacere: postul de televiziune si furnizorul aplicatiei. Oricum, companiile de telefonie castiga cat ceilalti parteneri la un loc.
In cifre absolute, operatorii castiga bani buni din aceasta afacere, iar, in unele situatii, sumele obtinute din mesagerie sunt mai mari decat cele castigate din transferul de date. De exemplu, Orange estimeaza ca in acest an va castiga din SMS-uri circa 20-25 milioane USD, in vreme ce din date se vor obtine doar opt milioane. „Din aceasta suma SMS-urile cu valoare adaugata insumeaza cel mult 1,2 milioane USD pe an”, declara Bernard Moscheni, director general Orange.
In cazul Connex, Michael Foley, vcepresedinte la MobiFon, responsabil cu marketingul, afirma ca toate serviciile cu valoare adaugata ale companiei reprezinta sub 3% din venituri, iar SMS-urile sunt cam 50% din aceasta valoare. Avand in vedere ca, in 2002, „operatorul verde” a incasat 425,6 milioane USD, un calcul simplu ne arata ca serviciile cu valoare adaugata aduc 12,5 milioane USD, iar SMS-urile circa sase milioane USD.
Cu alte cuvinte, Connex si Orange obtin anual intre 25 si 35 milioane USD. Nu este foarte mult raportat la cifrele lor de vanzari, de trei-patru sute milioane USD fiecare, insa „exista un potential important de business in aceasta zona”, intareste Iulia Oancea, responsabila cu serviciul de mesagerie la Connex.
Indiscutabil, SMS-urile se bucura de un succes din ce in ce mai mare in Romania, datorita mai multor factori: tarifele au scazut si sunt aproximativ echivalente la ambii operatori importanti, este posibila interconectarea intre retele si pot folosi serviciul si utilizatorii de cartele. Totusi, cifrele din Romania sunt mici fata de cele ale companiilor din statele nordice. Romanii isi pastreaza preferinta pentru serviciile de voce, pentru ca vorbesc mult. Cu alte cuvinte, sangele latin nu se dezminte.
Mesajele scurte aduc bani pe termen lungr
2 octombrie 2003, 12:00
Ultima modificare în 2 octombrie 2003, 15:00
concis care nu necesita explicatii ample, ceva de genul "ne vedem in oras" sau "treci pe la mine", preferi mai curand sa scrii un mesaj scurt (SMS) pe telefonul mobil decat sa dai un apel. Oricum, e mai ieftin, pentru ca preturile au scazut de cateva ori in ultimii ani. Din asta au de castigat si utilizatorii, si operatorii de telefonie mobila, acestia din urma beneficiind de volumele de mesaje din ce in ce mai mari.In ultima vreme insa, aproape orice emisiune de la radio sau televizor mentine l
Etichete: arhiva,
milion
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook