Mesajele de tip spam au afectat pana la 80% din traficul de e-mail in luna decembrie a anului anterior, iar activitatea de spam si-a mentinut in decembrie trendul inregistrat in celelalte luni ale anului 2006, informeaza raportul “The State of Spam” alcatuit de echipa Messaging and Web Security de la Symantec. Totodata, raportul arata ca mesajele spam tip imagine au detinut o pondere de 35% din totalul spamului de pe internet, iar atacurile care folosesc newsletterele autorizate pentru a infecta un calculator au inregistat o crestere.
Printre categoriile de atacuri spam enumerate de raportul Symantec se afla “Products E-mail”, referitoare la bunuri generale sau servicii, “Financial E-mail”, care fac referire la oferte legate de bani, bursa sau alte “oportunitati financiare”, “Scams E-mail”, care sunt recunoscute ca frauduloase si care ofera in mod intentionat sfaturi gresite, si “Fraud E-mail”, mesaje spam care apar ca venind de la o companie binecunoscuta.
Alte categorii prezentate in raport sunt “Health E-mail”, mesaje referitoare la produse si servicii legate de sanatate, “Leisure E-mail”, care ofera sau fac publicitate la premii, recompense sau activitati de divertisment, “Internet E-mail”, mesaje care ofera sau fac reclama in mod special la bunuri sau servicii ce au legatura cu Internetul si calculatoarele, “Political Messages” care fac referire la o campanie a unui candidat, “Adult E-mail”, care contin imagini ofensatoare, reclame personale sau sfaturi despre relatii, “Spiritual E-mail”, care contin informatii religioase, precum si atacuri care fac parte din alte categorii.
Potrivit raportului Symantec “The State of Spam”, tehnicile Captcha (care pot sa determine daca un utilizator este o persoana sau o masina), au fost folosite in spamul imagine cu scopul de a incerca distrugerea tehnologiei OCR (Optical Character Recognition). Tehnologia OCR creaza texte aleatorii, cu semne distorsionate, ce pot fi identificate de oameni, dar care nu pot fi recunoscute de catre calculatoare. Metoda Captcha este larg folosita pe site-urile de internet pentru a preveni accesul nedorit al programelor automate.
Principalele regiuni de provenienta ale mesajelor de tip spam au fost America de Nord, Europa si Asia.
Symantec este una dintre principalele companii furnizoare de software, aplicatii si servicii utilizatorilor individuali, intreprinderilor mici si mijlocii si sectorului enterprise.
Sursa: Capital 05 Februarie 2007