Meta a încălcat normele antiturst în beneficiul Facebook Marketplace. Comisia Europeană a venit cu o opinie preliminară
Comisia Europeană a intensificat investigația asupra serviciului de anunțuri clasificate al Meta Platforms, trimițând acuzații antitrust privind asocierea platformei sale de piață cu rețeaua sa de socializare, într-o acțiune care ar putea duce la amendarea companiei sau la obligarea acesteia de a-și schimba modul în care își desfășoară activitatea.
„Îngrijorarea noastră preliminară este că Meta leagă rețeaua socială dominantă Facebook de serviciile sale de anunțuri online numite Facebook Marketplace„, a declarat Margrethe Vestager, șefa Comisiei Europene pentru concurență. „Acest lucru înseamnă că utilizatorii Facebook nu au de ales decât să aibă acces la Facebook Marketplace”.
Vestager a adăugat că autoritățile antitrust ale UE sunt, de asemenea, preocupate de faptul că Meta impune „condiții de tradiție neloiale” care îi permit să utilizeze datele serviciilor de anunțuri online la care aceste întreprinderi nu au acces.
Este pentru prima dată când Meta a fost acuzată de UE de abuz de poziție dominantă
În urmă cu cinci ani, compania a primit o amendă de 110 milioane de euro din partea UE pentru că nu a furnizat informații corecte în timpul examinării de către UE a fuziunilor în cazul preluării WhatsApp. În 2017, autoritățile germane de reglementare antitrust au considerat că practicile sale de colectare a datelor sunt abuzive și i-au ordonat să înceteze să mai urmărească utilizatorii în afara rețelei sale de socializare, un caz care este încă contestat în instanță.
Rivalii de la Meta s-au plâns că firma leagă în mod incorect serviciul său de anunțuri online Marketplace de rețeaua sa socială și că utilizează date publicitare nepublice pentru a optimiza Marketplace. Comisia a deschis o investigație în iunie 2021.
Gigantul american al rețelelor de socializare poate acum să se apere în scris și să solicite o audiere cu ușile închise cu autoritățile antitrust ale UE înainte ca Comisia să ia o decizie finală cu privire la acuzații.
Compania poate fi amendată cu până la 10 % din cifra de afaceri globală
Autoritățile de reglementare au, de asemenea, puterea de a ordona companiilor să facă schimbări pentru a rezolva problema concurenței, ceea ce ar putea face ca Meta să separe Marketplace de platforma sa de socializare sau să permită rivalilor să aibă acces la datele utilizate pentru serviciul de anunțuri online.
„Afirmațiile făcute de Comisia Europeană sunt lipsite de fundament. Vom continua să colaborăm cu autoritățile de reglementare pentru a demonstra că inovația produselor noastre este în favoarea consumatorilor și a concurenței”, a declarat Tim Lamb, șeful departamentului de concurență EMEA din cadrul Meta, scrie Politico.