Prima amendă antitrust împotriva Meta în UE. Unirea Marketplace cu Facebook este de vină

meta

SURSA FOTO: Dreamstime

Meta Platforms se pregătește să primească în următoarele săptămâni prima sa sancțiune antitrust din partea Uniunii Europene, din cauza integrării serviciului Marketplace cu rețeaua socială Facebook, conform unor surse familiarizate cu situația.

Meta ar putea fi sancționată cu o amendă de până la 13,4 miliarde de dolari

Meta riscă în curând prima sa amendă antitrust din partea UE pentru integrarea Marketplace cu Facebook, spun surse apropiate.

Comisia Europeană urmează să impună prima amendă antitrust împotriva Meta Platforms, după mai bine de un an și jumătate de la acuzația că a favorizat nedrept Facebook Marketplace prin integrarea sa cu rețeaua de socializare Facebook.

Autoritatea de reglementare a concurenței din UE a mai precizat că Meta a abuzat de poziția sa dominantă pe piață, impunând condiții comerciale inechitabile asupra competitorilor din sectorul anunțurilor clasificate care fac publicitate pe Facebook sau Instagram.

Meta ar putea fi sancționată cu o amendă de până la 13,4 miliarde de dolari, echivalentul a 10% din veniturile sale globale din 2023, deși amenzile impuse de UE sunt în general mult mai mici decât acest plafon.

Se așteaptă ca Comisia Europeană să ia o decizie în acest sens în perioada septembrie-octombrie, înainte ca Margrethe Vestager, actuala șefă a departamentului antitrust al UE, să își încheie mandatul în noiembrie. Totuși, termenul ar putea fi amânat, conform surselor.

Comisia Europeană nu a dorit să facă comentarii suplimentare.

SURSA FOTO: Dreamstime

Purtătorul de cuvânt al Meta, Matt Pollard, a afirmat că acuzațiile Comisiei Europene sunt nefondate

Potrivit acestuia, compania continuă să colaboreze într-un mod constructiv cu autoritățile de reglementare pentru a demonstra că inovațiile aduse de produsele lor sunt în beneficiul consumatorilor și favorizează concurența.

”Pretenţiile făcute de Comisia Europeană sunt fără fundament. Continuăm să lucrăm constructiv cu autorităţile de reglementare pentru a demonstra că inovarea produselor noastre este pro-consumator şi pro-competitivă”, a declarat purtătorul de cuvânt al Meta, Matt Pollard.

Anul trecut, Meta a încercat să rezolve ancheta Comisiei Europene prin restricționarea utilizării datelor publicitare ale concurenților pentru Facebook Marketplace, dar această propunere a fost respinsă de autoritățile de reglementare ale UE, conform unor surse citate de Reuters.

O ofertă similară a fost acceptată însă de autoritatea de reglementare a concurenței din Regatul Unit. De asemenea, în această lună, Comisia Europeană a acuzat Meta că a încălcat regulile tehnologice de referință cu noul său model de publicitate bazat pe plată sau consimțământ, lansat în noiembrie.