Meta amenință că va bloca conținutul de știri în Canada. Legislația privind împărțirea veniturilor din media a supărat compania americană
Meta, compania mamă a Facebook, a declarat că ar putea împiedica canadienii să partajeze conținut de știri, ca răspuns la proiectul de lege C-18 propus în această țară. Introdusă de guvernul liberal aflat la putere la începutul acestui an, Legea privind știrile online urmărește să forțeze platforme precum Facebook să încheie parteneriate de împărțire a veniturilor cu organizațiile locale de știri.
Legislația este modelată după Codul de negociere a presei de știri din Australia, pe care țara l-a adoptat cu succes la începutul anului 2021, după o rezistență considerabilă din partea Google și Meta.
Într-o postare pe blog publicată vineri seara târziu, Meta a declarat că a dorit să fie „transparentă în legătură cu posibilitatea ca noi să fim forțați să ne gândim dacă vom continua să permitem partajarea conținutului de știri în Canada”.
Meta nu a fost invitată la o întâlnire despre legislație
Amenințarea a venit după ce Comisia pentru Patrimoniu a Camerei Comunelor nu a invitat Meta la o întâlnire despre legislație la începutul săptămânii. Comisia a ascultat mărturia Google, însă numai după ce compania a cerut să fie inclusă în proceduri.
„Întotdeauna am abordat angajamentul nostru cu autoritățile publice canadiene cu privire la această legislație în spiritul unei dezbateri oneste și corecte, așa că am fost surprinși să nu primim o invitație de participare, mai ales având în vedere comentariile publice ale legislatorilor care au afirmat că această lege vizează Facebook”, a declarat Meta în urma refuzului.
Guvernul canadian și gigantul social media au avut o relație acerbă încă de când CEO-ul Mark Zuckerberg și fostul COO Sheryl Sandberg au ignorat citațiile comisiei de etică a parlamentului în 2019.
Meta folosește aceeași strategie ca în Australia
Susținătorul proiectului de lege, ministrul Patrimoniului, Pablo Rodriguez, a acuzat Meta că a folosit aceeași strategie pe care compania a folosit-o în Australia.
„Tot ceea ce le cerem giganților din domeniul tehnologiei, precum Facebook, este să negocieze înțelegeri corecte cu instituțiile de presă atunci când profită de pe urma muncii lor”, a declarat acesta pentru The National Post.
Printre alte obiecții, Meta susține că conținutul de știri nu reprezintă o sursă semnificativă de venituri pentru companie. Atunci când Australia a adoptat Codul de negociere a presei de știri, Meta a tăiat pentru scurt timp accesul la tot conținutul de știri din țară. Cu toate acestea, compania a semnat în cele din urmă acorduri cu organizații precum News Crop pentru a transmite reportajele acestora, scrie Engadget.