Probleme mari pentru gigantul american condus de Mark Zuckerberg!

Acţiunile Meta au scăzut puternic, atingând un minim înregistrat la debutul pandemiei de COVID

Acţiunile Meta, compania-mamă a Facebook, s-au prăbuşit cu 14% în această săptămână, până la 146,29 de dolari pe unitate.

Vorbim despre cel mai redus nivel atins din martie 2020. Trebuie menţionat că, vineri, acţiunile Meta s-au aflat la un nivel şi mai scăzut, transmit jurnaliştii de la CNBC.

În ultimele 12 luni, Meta a pierdut 61% din valoarea sa de piaţă, aceasta fiind de departe cea mai mare scădere dintre acţiunile Big Tech şi de peste două ori mai mare comparativ cu declinul indicelui Nasdaq Composite.

Acţiunile Meta se află acum cu doar 28 de cenţi peste preţul său de închidere de pe 16 martie 2020, când primele zile ale epidemiei de Covid-19 au făcut ca acţiunile din SUA să coboare puternic. Acţiunile companiei americane au înregistrat cinci zile de scăderi consecutive.

În cazul în care acţiunile vor scădea în continuare şi vor ajunge sub 146,01 dolari pe unitate, atunci vor atinge cel mai mic nivel din ianuarie 2019. La cel moment, compania lui Zuckerberg se confrunta cu consecinţele scandalului firmei de consultanţă Cambridge Analytica, care a testat încrederea consumatorilor în compania de social media şi a dus la o serie de audieri aprinse în Congres.

Cu toate acestea, Facebook a reuşit să-şi extindă numărul utilizatorilor activi în SUA, în trimestrul respectiv, deşi cu puţin sub 1%.

Facebook a devenit Meta, însă problemele nu au dispărut

În octombrie anul trecut, compania a trecut prin procesul de rebranding prin care şi-a schimbat numele în Meta, însă veştile pentru CEO-ul Mark Zuckerberg şi companie au fost cu preponderenţă proaste.

Actualizarea de confidenţialitate a sistemului iOS de către Apple a făcut mai dificil pentru companie să ofere reclame ţintite, iar popularitatea în creştere a platformei rivale de social media TikTok a îndepărtat de Facebook utilizatorii şi agenţii de publicitate.

Mai mult, având în vedere încetinirea activităţilor economice, multe companii s-au văzut nevoite să reducă cheltuielile de marketing online.

În iulie, Meta a spus că se aşteaptă la un al doilea trimestru consecutiv de scădere a vânzărilor, după ce a raportat câştiguri sub aşteptări în trimestrul al doilea.