Meta vrea să dezvolte agenți AI bazați pe voce

Meta vrea să dezvolte agenți AI bazați pe voce. Rețeaua socială Meta a anunțat că va introduce funcții îmbunătățite, axându-se pe tehnologia care va sprijini creșterea agenților de inteligență artificială. Compania își întărește planurile de a genera venituri din această tehnologie în expansiune, punând accent pe agenții AI care utilizează comunicarea vocală, urmărind să o facă cât mai naturală.

Mark Zuckerberg își concentrează eforturile asupra îmbunătățirii capacităților vocale ale inteligenței artificiale a Meta în acest an, conform unui articol publicat de Financial Times, iar noile funcții pentru cel mai recent model open-source de limbaj extins, Llama 4, ar urma să fie anunțate în săptămânile următoare.

Unul dintre obiectivele principale este transformarea interacțiunii cu modelul vocal al Meta într-un dialog natural, permițând utilizatorilor să întrerupă conversația, în loc de a urma formatul rigid întrebare-răspuns, potrivit surselor apropiate proiectului.

Chris Cox, unul dintre cei mai importanți lideri ai Meta și director de produs al grupului, a afirmat:

„Cred că este un pas uriaș pentru interfața de produs – ideea că poți pur și simplu vorbi cu internetul și să ceri orice. Încă nici nu ne dăm seama cât de puternic este acest lucru”.

Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg / SURSA FOTO: Dreamstime

Miza este atragerea a milioane de firme mici

Marea miză a Meta în domeniul afacerilor constă în atragerea a milioane de mici firme care să adopte tehnologiile AI, iar modelele de limbaj Llama au fost descărcate de 800 de milioane de ori, conform reprezentanților companiei, citați de CNBC.

Această strategie face parte din planul ambițios al lui Zuckerberg de a transforma Meta, o companie evaluată la 1,7 trilioane de dolari, într-un „lider AI”. Anul 2025 se preconizează a fi unul decisiv pentru multe dintre produsele sale din domeniul inteligenței artificiale. Meta concurează cu rivali precum OpenAI, Microsoft și Google pentru a comercializa această tehnologie și a maximiza veniturile.

Agenții AI vor putea atinge noi niveluri de raționament și acțiune

Agenții AI nu se vor limita doar la a răspunde la cerințe simple, ci vor fi capabili să atingă noi niveluri de raționament și acțiune, navigând pe internet și gestionând diverse sarcini utile atât pentru consumatori, cât și pentru afaceri, afirmă Clara Shih, șefa diviziei de business AI la Meta, citată de CNBC.

Conform acesteia, inteligența artificială a Meta este deja folosită de peste 700 de milioane de consumatori, iar scopul său este să aducă aceleași tehnologii și în mediul de afaceri.

„Nu orice companie, mai ales dacă ne referim la cele mici, are posibilitatea de a angaja echipe mari de AI, așa că acum construim agenți AI pentru aceste afaceri mici, astfel încât și ele să poată beneficia de toată această inovație care se întâmpla”, a declarat Shih pentru CNBC.

Ea anticipează că adoptarea acestor soluții de către companii va avea loc rapid și se va extinde pe scară largă.

„Ne apropiem rapid de un moment în care fiecare afacere, de la cele foarte mari la cele foarte mici, va avea un agent AI care să o reprezinte și să acționeze în numele ei, folosindu-i vocea – la fel cum astăzi afacerile au site-uri web și adrese de e-mail,” a afirmat Shih.

Clara Shih a menționat că, în prezent, 200 de milioane de mici afaceri utilizează serviciile și platformele Meta (WhatsApp, Facebook, Instagram) pentru a atrage noi clienți și a consolida relațiile cu cei existenți.