Decizia va împiedica companiile europene să folosească modelul multimodal, în ciuda faptului că acesta este lansat sub o licență deschisă.

„Vom lansa un model Llama multimodal în următoarele luni, dar nu în UE, din cauza naturii imprevizibile a mediului de reglementare european”, a declarat purtătorul de cuvânt al Meta, Kate McLaughlin, pentru The Verge.

Săptămâna trecută, UE a finalizat termenele limită de conformitate pentru companiile AI, în baza noii legislații privind IA. Companiile tehnologice care operează în UE vor avea termen până în august 2026 să se conformeze regulilor privind drepturile de autor, transparență și utilizări ale inteligenței artificiale, cum ar fi poliția predictivă.

Meta și Apple exclud UE de la lansările sistemelor AI

Decizia Meta urmează unei mișcări similare a celor de la Apple, care au spus că vor exclude UE de la lansarea Apple Intelligence din cauza preocupărilor legate de Digital Markets Act.

Meta a stopat planurile de a-și lansa asistentul AI în Uniunea Europeană și a întrerupt instrumentele sale generative de inteligență artificială și în Brazilia, din cauza preocupărilor cu privire la protecția datelor.

O versiune text a modelului Meta Llama 3 va fi lansată totuși în UE

Meta spune că modelele sale multimodale AI vor fi utilizate în produse precum ochelarii inteligenți Meta Ray-Ban. Potrivit Axios, renunțarea la UE se va extinde și la viitoarele lansări de modele AI multimodale.

Este o situație dificilă pentru companiile din afara UE, care sperau să ofere produse și servicii care utilizează aceste modele, deoarece vor fi împiedicate să le ofere pe una dintre cele mai mari piețe economice din lume.

UE nu a comentat decizia Meta.

Decizia Apple de a restricționa implementarea AI a fost criticată de comisarul UE pentru concurență, Margrethe Vestager.

Inteligența artificială
SURSA FOTO: Dreamstime

Care este, de fapt, problema

Conform Axios, problema Meta nu este legată de legea privind IA, în curs de finalizare, ci mai degrabă de modul în care poate antrena modele folosind date de la clienții europeni, respectând în același timp GDPR (legea existentă a UE privind protecția datelor).

Meta a anunțat în mai că plănuiește să folosească postări disponibile public de la utilizatorii Facebook și Instagram pentru a antrena viitoarele modele. Compania a trimis peste 2 miliarde de notificări utilizatorilor din UE, oferind o modalitate de a renunța, instruirea urmând să înceapă în iunie.

Meta susține că a informat autoritățile de reglementare din UE cu câteva luni înainte de acel anunț public și nu a primit un răspuns clar.

Ulterior, a primit zeci de întrebări de la autoritățile de reglementare a confidențialității datelor din întreaga regiune.

Un reprezentant Meta a declarat pentru Axios că autorităților de reglementare europene le ia mult mai mult timp pentru a interpreta legislația existentă, decât omologilor lor din alte regiuni.