Meta prezintă noua cască de realitate virtuală Quest Pro

La un an după ce s-a rebranduit în numele construirii unui metavers, Meta a dezvăluit marți o nouă versiune a căștii sale de realitate virtuală adaptată pentru profesioniștii care lucrează.

Meta Quest Pro, în valoare de 1.500 de dolari, dispune de o serie de caracteristici noi, menite să îmbunătățească percepția utilizatorilor de a fi cu adevărat în prezența altor persoane.

Casca permite vizualizarea nu doar a lumilor virtuale, ci și a mediului real al utilizatorului, datorită camerelor de înaltă rezoluție orientate spre exterior.

„În momentul în care încep să zâmbească sau când ridică o sprânceană… avatarul tău ar trebui să fie capabil să exprime toate acestea și chiar mai mult”, a declarat Mark Zuckerberg, șeful Meta, la Meta Connect, conferința anuală a gigantului companiei, axată pe realitatea virtuală.

Clienții pot începe să comande Quest Pro începând de marți, iar dispozitivul va fi livrat la sfârșitul lunii.

Meta lucrează în parteneriat cu Microsoft

Meta a declarat că lucrează în parteneriat cu Microsoft și cu alte companii pentru a adapta software-ul de afaceri și de productivitate popular la lumile virtuale folosind Quest Pro.

Potrivit celor două companii, printre capacitățile la care se lucrează se numără utilizarea Quest Pro în timpul reuniunilor virtuale pe platforma Microsoft Teams.

„La Microsoft, suntem incredibil de entuziasmați de metavers și de modul în care lumea digitală și cea fizică se unesc”, a declarat Satya Nadella, CEO-ul Microsoft, în timpul prezentării.

Facebook s-a redenumit Meta în octombrie 2021 pentru a semnala o schimbare de direcție în vederea construirii viziunii sale pentru o lume interactivă de realitate virtuală și augmentată pe care o consideră a fi viitorul.

Măsura a fost luată în contextul în care compania se confrunta cu o reacție negativă după ce un denunțător a dezvăluit documente care sugerau că gigantul social media a pus profiturile mai presus de siguranță.

Meta trece printr-o perioadă dificilă

Meta trece printr-o perioadă dificilă din punct de vedere financiar, din cauza scăderii veniturilor din publicitate și a concurenței acerbe din partea altor platforme, cum ar fi TikTok, a cărei popularitate a explodat.

Aproximativ o treime dintre aplicațiile din magazinul de aplicații Quest au adus venituri de milioane de dolari de când au fost lansate, potrivit directorului de tehnologie Meta, Andrew „Boz” Bosworth.

Aproximativ 1,5 miliarde de dolari au fost cheltuiți în total pe jocurile și aplicațiile din magazinul Quest, iar printre titlurile care urmează să ajungă pe rafturile sale virtuale se numără un joc „Iron Man” care va fi lansat în noiembrie de Marvel Entertainment și Sony Interactive Entertainment, potrivit directorilor Meta, scrie Barron’s, citând France Presse.