Metro are un nou director executiv. Consiliul de Supraveghere al METRO a votat în unanimitate, după o analiză temeinică, numirea lui Steffen Greubel în funcția de CEO.

Acesta îl succede pe Olaf Koch, care a părăsit compania pe 31 decembrie 2020.

Începând cu 1 ianuarie 2021, Christian Baier (CFO) și Rafael Gasset (COO) și-au asumat, împreună, rolul de CEO interimar, urmând ca Steffen Greubel să preia oficial noul rol din 1 mai 2021.

În prezent, acesta este membru în Consiliul de Conducere al Würth Group (companie de top în domeniul elementelor de asamblare, sistemelor de ancorare, adezivilor și a cosmeticelor auto).

Metro are un nou director executiv. Vine din Würth Group

Steffen Greubel este un lider cu vastă expertiză în domeniul comerțului cu ridicata și înțelege în profunzime provocările din acest sector.

El vine din Würth Group, o afacere de familie profitabilă și în plină dezvoltare, extrem de apreciată pentru cultura sa organizațională orientată către clienți și către încurajarea spiritului antreprenorial.

Steffen Greubel a coordonat în cadrul companiei liniile de activitate esențiale și a supervizat toate proiectele strategice ale Consiliului de Conducere, inclusiv cele privind transformarea digitală.

Anterior, el s-a numărat printre parteneri în divizia dedicată segmentului retail european și bune practici în zona de bunuri de consum a McKinsey & Company, oferind consultanță cu accent pe vânzări, operațiuni și transformare.

”Abordare orientată către client”

De altfel, în acea perioadă, METRO a fost una dintre companiile pentru care a oferit servicii de consultanță.

”Consiliul de Supraveghere este încântat să îi ureze bun venit lui Steffen Greubel în calitate de Chief Executive Officer al METRO.

Steffen Greubel este cel mai potrivit CEO pentru a conduce cu succes METRO în etapa următoare de evoluție, ca business în domeniul comerțului cu ridicata. Este un lider puternic, care știe provocările acestei industrii, iar rolul său anterior de consultant în industria de retail și bunuri de consum îi oferă acum avantajul de a avea o perspectivă completă asupra piețelor în care activăm.

Susținem abordarea lui orientată către client și modul în care înțelege faptul că simplificarea, excelența atât operațională, cât și în execuție, vor funcționa ca un motor de creștere pentru METRO.”, a declarat Juergen Steinemann, Președinte al Consiliului de Supraveghere.

”Sunt entuziasmat să preiau rolul de CEO al METRO la începutul acestui nou capitol al companiei axat mai mult pe activitatea în domeniul comerțului cu ridicata.

Mi-am luat angajamentul să accelerez creșterea companiei și, totodată, să creez valoare pentru clienți și parteneri.”, a subliniat Steffen Greubel.

Liderul comerțului cu ridicata la scară mondială

METRO este liderul comerțului cu ridicata la scară mondială, cu sortimente alimentare si nealimentare, specializat în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor si restaurantelor (HoReCa), precum și ale comercianților independenți.

În întreaga lume, METRO are aproximativ 16 milioane de clienți care pot alege să facă cumpărături într-unul dintre magazinele de format mare, să comande online și să ridice produsele din magazin sau să le fie livrate.

De asemenea, METRO susține competitivitatea antreprenorilor și a afacerilor independente prin soluţii digitale şi contribuie astfel la diversitatea culturală în sectorul comerţului cu amănuntul şi al industriei ospitalitatii.

Sustenabilitatea este un pilon esenţial al activităţii METRO, compania fiind lider la nivel european la capitolul sustenabilitate, conform Indicelui Sustenabilităţii Dow Jones.

Compania operează în 34 de ţări şi are peste 100.000 de angajaţi în întreaga lume. În exerciţiul financiar 2018/19, METRO a generat vânzări de 27.1 miliarde EUR.