Parte a concernului german Metro AG, Metro Cash & Carry Romania a mai deschis in acest an trei magazine, la Bacau, Iasi si Craiova. In luna august au inceput lucrarile de constructie la cel de-al patrulea magazin in Baia Mare, care va fi al 11-lea din reteaua Metro.
Pentru cele patru magazine construite in acest an, investitia se ridica la aproximativ 120 de milioane de marci germane. In medie, investitia pentru fiecare dintre magazine a fost de 30 de milioane marci germane, ceea ce inseamna ca investitia totala in Romania se apropie de 300 de milioane de marci germane. Cifra de afaceri estimata pentru acest an va depasi un miliard de marci. Metro a intrat pe piata romaneasca in 1996 si a introdus, in premiera, sistemul de cumparare cash & carry. Acest sistem de cumparare reprezinta cea mai moderna forma de comert de tip angro, destinat tuturor tipurilor de afaceri. Directorul general al companiei Metro Cash & Carry Romania, Dusan Wilms, precizeaza ca Metro are un concept bine stabilit: „totul sub acelasi acoperis”, conform caruia acopera necesitatile clientului din toate punctele de vedere. Pana in prezent, Metro a deschis trei magazine in Bucuresti si cate unul la Timisoara, Brasov, Constanta, Cluj, Bacau, Iasi si Craiova.
Grupul Metro AG este lider mondial in comertul angro si a rezultat in urma fuziunii, in 1996, a Metro Cash & Carry, Kaufhof Holding AG si Asko Deutsche Kaufhaus AG, iar in prezent este grupul comercial numarul trei in lume. Pe langa retelele de tip cash & carry, care opereaza sub numele de Metro sau Makro, grupul Metro AG isi desfasoara activitatea si in alte domenii ale comertului: magazine de vanzare cu amanuntul de produse alimentare, hipermarketuri, magazine specializate pe vanzarea de produse electronice si electrocasnice. Anul trecut, Metro AG si-a extins afacerile in domeniul comertului electronic. Pentru a-si finanta procesul de expansiune, conducerea grupului are de gand sa investeasca in aceasta directie circa 2,8 miliarde de marci germane. Vanzarile realizate de grupul Metro AG in anul 2000 totalizeaza 91,8 miliarde de marci germane.