În ultimul trimestru din 2017, Metro a înregistrat un profit înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare de 608 milioane de euro (749 milioane de euro), în timp ce analiştii estimau 569 milioane de euro.
La subsidiara din Rusia, profitul operaţional a scăzut cu 11%, la 108 milioane de euro, în timp ce la divizia din Germania s-a înregistrat o creştere uşoară, la 66 de milioane de euro, iar la reţeaua de magazine Real profitul s-a dublat, la 99 milioane de euro, după ce în anul precedent câştigurile au fost afectate de cheltuielile cu restructurarea.
Excluzând contribuţiile din tranzacţiile imobiliare, grupul a avut o creştere cu 9% a profitului operaţional, la rate de schimb constante.
Marţi, acţiunile companiei au urcat cu 2% la Bursa de la Frankfurt.
Vânzările în trimestrul patru din 2017 au crescut cu 0,2%, la 10,1 miliarde de euro.
În februarie 2017, acţionarii companiei au votat în favoarea divizării grupului în două entităţi, una care va cuprinde operaţiunile angro Metro Cash & Carry, care vor păstra denumirea Metro, în timp ce activităţile de distribuţie de produse electronice de larg consum, regrupate sub marca Metro-Saturn, vor fi rebotezate Ceconomy.
Retailerii europeni sunt în proces de consolidare pe fondul concurenţei agresive din partea Amazon, care pune presiune pe preţuri.
Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de unităţi în 29 de ţări şi peste 220.000 de angajaţi. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.
AGERPRES