Metro a lansat în luna iulie o emisiune de obligaţiuni denominate în monedă românească, în valoare de 100 de milioane lei, devenind astfel prima companie occidentală care a lansat obligaţiuni în lei, bani care vor fi utilizaţi de grupul german de retail pentru finanţarea operaţiunilor din România.
Emisiunea de obligaţiuni, lansată la 23 iulie prin intermediul Metro Finance BV, are scadenţa la un an şi un randament de 11,55%.
„Banii vor fi utilizaţi pe piaţa din România pentru ambele divizii de vânzare, Metro Cash & Carry şi real,- Hypermarket, în scopul modernizării, dar şi expansiunii reţelei MetroGroup”, a declarat, luni, agenţiei MEDIAFAX, şeful reprezentanţei Metro Group în România, Delia Nica.
Grupul Metro este prezent pe piaţa românească prin intermediul companiilor Metro Cash&Carry România, care deţine 24 de magazine, şi real,- Hypermarket România, care administrează 21 de hipermarketuri.
Vânzările grupului german în România au crescut anul trecut cu 9% în euro, de la 1,95 miliarde de euro la 2,12 miliarde euro.
Vânzările grupului german de retail Metro în Europa de Est au scăzut cu 12% în prima jumătate a anului, la 7,3 miliarde euro, de la 8,3 miliarde euro în perioada similară din 2008, în contextul crizei economice mondiale.
SURSA: Mediafax