Metro Group Romania a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de peste 8,363 miliarde lei (2,126 miliarde euro), avand un numar total de 44 de magazine si aproximativ 14.000 de angajati.
Divizia Metro Cash & Carry Romania a ajuns la o cifra de afaceri de 6, 014 miliarde de lei, in timp ce Real Hypermarket Romania a ajuns la 2,35 milliarde lei (638 milioane euro), in crestere cu de 92% fata de 2007, cand a avut un business de 1, 22 miliarde lei (367 milioane euro).
In acelasi timp Real si-a continuat planurile de expansiune pe piata de retail romaneasca prin deschiderea a 6 noi magazine in 2008, dintre care ultimile patru Arad, Oradea, Pitesti si Suceava.
„Suntem foarte multumiti de cea ce am realizat anul trecut: dublarea cifrei de afaceri, deschiderea de 6 noi magazine, cresterea numarului de angajati cu peste 3.000 fata de cifra anului anterior din care in jur de 50% au beneficiat de pregatire profesionala, cresterea numarului de clienti”, a declarat Tjeerd Jegen, Director General Real Hypermarket Romania.
Perspective pentru 2009
In ceea ce priveste perspectivele pentru 2009, reprezentantii retailerului au declarat ca nu pot face estimari exacte tinad cont de conditiile incerete cauzate de criza economica.
„Ne asteptam ca vanzarile in primul trimestru, in euro si cu ajustarile date de efectele calendaristice sa fie la un nivel aproximativ celui din anul precedent. Cu toate acestea, datorita nivelului ridicat de nesiguranta cauzat de evolutia dificila a mediului economic global, o previziune certa pentru intreg anul financiar 2009 nu este realizabila in acest moment”, au declarat oficiialii Metro Group Romania.
La nivel de grup, Metro se asteapta, pe termen mediu, ca vanzarile sa creasca cu peste 6% pe an. In privinta veniturilor operationale (EBIT) inainte de elementele speciale, Metro Group se asteapta la o crestere de peste 8%.
Vanzari mai mari cu 5,8% pentru intreg Grupul
Vanzarile intregului grup au crescut cu 5,8% ajungand la 68 miliarde euro (fara efectele cursului de schimb valutar: +6.1 %). EBIT inainte de elementele speciale a crescut cu 7,1 % pana la 2,2 miliarde euro.
„Intr-un mediu economic evident mai dificil am indeplinit in totalitate planul pentru anul fiscal 2008. Acesta este un lucru pe care doar cateva companii l-au putut obtine”, a spus Eckhard Cordes, CEO al Metro Group.
In Germania, vanzarile grupului au crescut cu 2 % ajungand la 26,7 miliarde euro in 2008. La nivel international, vanzarile grupului au crescut cu 8,4 % pana la 41,3 miliarde euro. Partea internationala din total vanzari a atins un nou record de 60,8 % . In Europa de Vest, vanzarile Metro au crescut cu 2,2 % pana la 21 miliarde de euro. Europa de Est a raportat din nou o crestere dinamica a vanzarilor de 15,3 % ajungand pana la 18,1 miliarde euro. In Asia/Africa, Metro Group a generat un plus al vanzarilor de 18,6 % atingand cifra de 2,2 miliarde euro.
Vanzarile diviziei Metro Cash & Carry au crescut cu 4,6% ajungand la 33,1 miliarde euro in 2008. EBIT-ul Metro Cash & Carry a sporit cu 6,8% ajungand la 1,3 miliarde euro, crescand astfel mai puternic decat vanzarile.
In 2008, Metro Cash & Carry si-a continuat expansiunea internationala, extinzandu-si portofoliul cu 40 de magazine ajungand la un total de 655 de magazine cash & carry.
In acelasi timp, vanzarile Real Hypermerket International au crescut cu 5,8% ajungand la 11,6 miliarde euro in 2008.
Sursa: Metro Group