Reprezentanţii Metro, al patrulea retailer european, susţin că în prezent salariile plătite la Real sunt mult mai generoase decât la alte lanţuri de magazine rivale, făcând unităţile necompetitive. Unii analişti au speculat că Metro ar putea relua încercările de vânzare a Real după încheierea acordului cu angajaţii. Real şi-a vândut operaţiunile din Europa de Est încă din 2012 către grupul francez Auchan pentru 1,1 miliarde de euro.

Metro AG a anunţat recent că intenţionează să se divizeze în două entităţi pentru a creşte valoarea companiei. Operaţiunile angro Metro Cash & Carry şi hipermarketurile Real vor fi transferate într-o nouă companie, iar grupul Metro AG va consta doar în divizia de produse electronice de larg consum Media-Saturn. Acţionarii Metro vor deţine acţiuni la ambele companii, în funcţie de participaţiile lor actuale. Metro, al patrulea retailer european, a precizat că entitatea care va regrupa operaţiunile Cash & Carry şi Real va fi condusă de actualul director general al Metro AG, Olaf Koch, în timp ce divizia de electronice va fi condusă de actualul director general al Media-Saturn, Pieter Haas.

Operaţiunile angro Metro Cash & Carry şi hipermarketurile Real se vor bucura de un model de afaceri mai rezistent, cu marje de profit mai ridicate decât divizia de produse electronice de larg consum, deşi se menţin riscurile privind performanţele operaţionale viitoare, estimează agenţia. Expunerea la Rusia şi deprecierea rublei ar putea afecta redresarea operaţiunilor alimentare, se arată în raport recent al agenţiei de evaluare financiară Fitch Ratings.

Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de locaţii în 29 de ţări şi peste 220.000 de angajaţi. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.

SURSA: Agerpres