Fără a preciza valoarea tranzacţiei, Metro a informat că a semnat un acord privind vânzarea celor 12 magazine Real din Turcia cu firma Haci Duran Begendik, urmând ca tranzacţia să se încheie în vara acestui an, după obţinerea autorizaţiilor necesare.
'Odată cu această tranzacţie, Real se va concentra pe dezvoltarea operaţiunilor sale din Germania', a informat grupul german într-un comunicat.
Metro a precizat că Turcia va rămâne o piaţă importantă pentru alte branduri precum Cash & Carry şi Media-Saturn.
Cele douăsprezece supermarketuri Real din Turcia au aproximativ 1.800 de angajaţi, în ultimul an fiscal au generat vânzări de 256 de milioane de euro, contribuind cu aproximativ un sfert din veniturile totale ale grupului. Comparativ, lanţul de supermarketuri Begendik are 42 de magazine şi circa 2.700 de angajaţi în Turcia.
Real şi-a vândut operaţiunile din Europa de Est încă din 2012 către grupul francez Auchan pentru 1,1 miliarde de euro. Pe piaţa locală, la data de 12 septembrie 2013, Auchan România a finalizat achiziţia a 20 de magazine Real de la Metro Group şi a realizat transformarea lor în Auchan până la data de 11 aprilie 2014, în mai puţin de 6 luni de lucrări de remodelare.
Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume. Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.
Sursa: Agerpres