Grupul german Metro îşi continuă expansiunea în România, prin deschiderea, pe locul fostei fabrici Policolor din Bucureşti, a unui magazin cash&carry Metro şi a unui hipermarket Real. Odată cu deschiderea celor două magazine, grupul german va ajunge la 50 de unităţi comerciale în România.
În funcţie de investiţiile făcute de grupul Metro în ultimele magazine deschise de cele două reţele, investiţia în magazinele Metro şi Real va depăşi 40 de milioane de euro.
Fostul director general al Real, Tjeerd Jegen, a anunţat încă de anul trecut că retailerul va deschide un hipermarket în Bucureşti, pe amplasamentul fostei fabrici de vopseluri Policolor, pe bulevardul Theodor Pallady, în prezent compania fiind în proces de recrutare a angajaţilor care vor lucra în acest magazin. Magazinul va fi deschis în primăvara acestui an.
Al doilea magazin deschis de Metro în ultimii 5 ani
Magazinul Metro de la ieşirea din Bucureşti spre Autostrada Soarelui este al doilea deschis de reţeaua de unităţi cash&carry după intrarea grupului german în România şi cu a doua divizie, reţeaua de hipermarketuri Real.
Astfel, Metro a relocat în decembrie 2005, la Băneasa, primul să magazin, deschis în 1996 la Otopeni, după care retailerul german s-a concentrat pe extinderea diviziei de hipermarketuri. Primul Real a fost deschis în martie 2006 la Timişoara, iar pâna la finele lui 2009 reţeaua a ajuns la 24 de hipermarketuri în numai trei ani şi nouă luni.
Abia în 2008 Metro a mai deschis un magazin, la Deva, unitatea comercială fiind cea de-a 24-a a reţelei din România. La fel ca în cazul proiectului de la Deva şi cel de la Policolor presupune deschiderea unui cash&cary şi a unui hipermarket în cadrul aceluiaşi amplasament.
Europa de Est a tras vânzările Metro în jos
Grupul a anunţat în această săptămână vânzările pe anul 2009, cele mai slabe rezultate fiind consemnate în Europa de Est, zona care până în 2008 aducea cele mai mari creşteri grupului. Astfel, Metro a consemnat afaceri de 15,8 miliarde de euro în 2009 în Europa de Est, în scădere cu 12,8% faţă de anul precedent.
Astfel, grupul Metro a înregistrat cu siguranţă scăderi ale vânzărilor în euro în 2009, numai dacă se ia în calcul diferenţa între cursul valutar mediu din 2008, de 3,68 lei pentru un euro faţă de 4,23 lei pentru un euro în 2009.