Metrorex a transportat zilnic, în primul semestru, 450.000-500.000 de călători, faţă de o medie de 479.000 de pasageri pe zi pe ansamblul anului trecut.

„Media zilnică a călătorilor transportaţi a fost de 450.000-500.000 călători. În primele şase luni ale acestui an s-a realizat o creştere cu 19% a capacităţii de transport, faţă de aceaşi perioadă a anului 2008, în condiţiile utilizării aceluiaşi număr de personal”, se arată într-un comunicat al Metrorex.

Anul trecut, Metrorex a transportat 175 de milioane de călători, respectiv 479.452 de călători zilnic. Compania estimează că în acest an productivitatea muncii va creşte cu 33% faţă de anul trecut.

Investiţii în modernizare şi achiziţa de trenuri noi

În primul semestru, Metrorex a realizat o serie de investiţii, printre care finalizarea lucrărilor de structură şi montaj a căii de rulare pe tronsonul Nicolae Grigorescu – Anghel Saligny şi punerea acestuia în funcţiune la întreaga capacitate (4,7 kilometri), continuarea lucrărilor de structură şi punere în siguranţă pe tronsonul 1 Mai – Zarea, finalizarea procedurilor privind contractarea lucrărilor de modernizare a instalaţiilor electrice de joasă tensiune pe magistralele 1 şi 3 şi tronsonul de legătură, începerea lucrărilor privind montarea de escalatoare pentru accesul persoanelor cu handicap şi montarea a 14 scări rulante.

Totodată, operatorul a lansat licitaţii pentru achiziţia a 26 de trenuri noi, pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu şi pentru achiziţia de echipamente pentru staţiile Pajura şi Parc Bazilescu, în vederea punerii în funcţiune.

Extindere spre Otopeni şi Drumul Taberei

Compania a preluat de la Primăria Municipiului Bucureşti studiul de fezabilitate privind proiectul de legătură a reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni şi a reluat procedurile cu Banca Europeană de Investiţii în vederea contractării unui credit de 370 milioane de euro pentru începerea lucrărilor la linia Drumul Taberei – Universitate.

„A fost reorganizată circulaţia pe magistrala 1 Pantelimon – Eroilor – Dristor şi magistrala 3 (Anghel Saligny – Eroilor – Preciziei), fără transbordare între staţiile Nicolae Grigorescu – Anghel Saligny şi Eroilor – Preciziei şi s-a trecut la circulaţia simplificată a trenurilor pe magistrala 2 de metrou cu un singur mecanic (fără mecanic ajutor) şi redistribuirea personalului rezultat pentru acoperirea necesarului pe magistralele 1 şi 3”, se mai precizează în comunicat.

SURSA: Mediafax