Este vorba despre consorţiul Padeco Japonia în Joint Venture cu Oriental Consultants Ltd Japonia &S.C. Metroul S.A. România, S.C. Seneca Group International, Systra Franţa SA şi consorţiul Ingerop International Franţa şi Ingerosec Corporation Japonia – High Point Redel din Anglia şi IPTANA România.

Evaluare ofertelor va fi finalizată până pe 30 octombrie, când vor începe negocierile pentru încheierea contractului, după avizul Agenţiei Guvernamentale Japoneze (JICA), care finanţează această magistrală de metrou.

Contractul prevede asigurarea serviciilor de consultanţă tehnică, economică, de proiectare, asistentă tehnică şi supervizare lucrări inclusiv monitorizarea comportării construcţiilor, instalaţiilor echipamentelor şi produselor pe perioada garanţiei, pentru implementarea cu succes a proiectului atât din punct de vedere a duratei şi termenului de realizare, cât şi a încadrării în bugetul aprobat în condiţiile asigurării standardelor de calitate.

Durata contractului de consultanţă este de circa 15 luni de la semnare şi până la finalizarea proiectului, iar valoarea estimată este de circa 60 de milioane euro, informează Agerpres.

Linia care va merge la aeroportul Otopeni va face legătura cu reţeaua actuală de metrou, printr-o ramificaţie la actuala Linie 4, în zona stației de metrou 1Mai spre Piaţa Presei Libere, iar apoi de-a lungul traseului DN1, până la Aeroportul Henri Coandă Otopeni.

Investiţia va fi realizată dintr-un credit garantat de stat, acordat de Guvernul Japoniei prin Agenţia Guvernamentală Japoneză JICA şi din contribuţii locale ale Guvernului României, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Metrorex estimează că lucrările vor începe unde între partea a doua a anului viitor și începutul anului 2013. Această linie de metrou va deveni operaţională în circa 5 ani de zile după începerea lucrărilor.