"În perioada 28 – 29 iunie 2016 a avut loc recepţia la punerea în funcţiune a trenului de metrou achiziţionat de la firma CAF – Spania. De asemenea, a fost recepţionat şi echipamentul ATC îmbarcat, montat pe acest tren, echipament achiziţionat de la firma Bombardier Transportation – Italia. În data de 30 iunie 2016, trenul de metrou tip BM3 'Casimcea' va fi predat către furnizorul serviciilor de mentenanţă, firma SC Alstom Transport SA, în vederea efectuării serviciilor de mentenanţă preventivă", se arată în comunicat. 

Potrivit sursei citate, trenul tip BM3 nr. 1324 – 2324 'Casimcea' este ultimul din cele opt trenuri tip BM3 achiziţionate în cadrul Contractului nr.79/2014. După introducerea în circulaţie a acestui tren, Metrorex va avea în exploatare cu călători 24 de trenuri tip BM3 (16 trenuri achiziţionate în cadrul Contractului nr. 89/2011 şi opt trenuri achiziţionate în cadrul Contractului nr.79/2014) contractate cu firma CAF – Spania. 

Primele două trenuri CAF din seria celor opt noi trenuri pentru Bucureşti au intrat în circulaţie la sfârşitul lunii martie, după ce a fost realizată recepţia finală. 

Primul metrou a fost preluat de Metrorex înainte de termen, la data de 20 decembrie 2015, în avans faţă de angajamentul contractual cu operatorul bucureştean, care prevedea un termen de livrare a primei garnituri la 16 luni de la semnarea contractului, în noiembrie 2014. 

Ultima generaţie de rame de metrou fabricate de CAF pentru Bucureşti beneficiază de: control şi diagnosticare software a funcţionării echipamentelor prin intermediul sistemului TCMS (Train Control Monitoring System), unitate HMI (Human Machine Interface) de ultimă generaţie pentru accesul mecanicului la comenzile şi informaţiile funcţionale ale trenului, sistem avansat de informare a pasagerilor (luminos, acustic şi prin mesaje predefinite), controlat în totalitate prin soft, optimizarea accesului pasagerilor la urcarea/coborârea din vagoane, incluzând reducerea la maximum a distanţei între marginea peronului şi podeaua vagonului pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilităţi, sistem de tracţiune şi control fabricat de Mitsubishi şi personalizat de CAF, sistem de frânare pe disc cu emisii poluante mult reduse (inclusiv zgomotul), reţea de comunicaţie pentru diagnosticare şi configurare tip Ethernet de mare viteză, conectivitate WiFi pentru operaţiunile de mentenanţă şi protecţie avansată a operatorilor de mentenanţă prin dispozitivele de punere la masă. 

Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) este una dintre cele mai mari companii spaniole, producător mondial de vehicule şi echipament feroviar de înaltă tehnologie şi excepţională fiabilitate. În 2015, CAF a avut o cifră de afaceri de aproximativ 1,3 miliarde de euro şi un portofoliu de comenzi în execuţie de aproximativ 5,5 miliarde de euro. 

CAF deţine un portofoliu extins de material rulant, dezvoltat pe baza unor tehnologii proprii şi adaptat pentru a răspunde întocmai cerinţelor specifice ale operatorilor. Compania produce trenuri de mare viteza (Oaris), trenuri regionale, trenuri suburbane, metrouri, tramvaie (Urbos), metrouri uşoare, tramvaie-tren şi locomotive. 

AGERPRES