Metrorex va introduce în circulaţie, cu călători, începând de vineri, cel de-al cincilea tren tip BM3, livrat de firma spaniolă CAF - Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles.
Potrivit unui comunicat al companiei trenul va circula pe Magistrala 2 Berceni – Pipera.
"Metrorex informează publicul călător asupra faptului că, începând cu data de 13.05.2016, va fi pus în exploatare cu călători pe Magistrala 2 (Berceni – Pipera) cel de-al cincilea tren tip BM3, denumit Nera, din pachetul de opt trenuri care au ca termen final de punere în funcţiune 30.06.2016", spune Metrorex, în comunicat.
În perioada 10 – 12 mai, a fost efectuată recepţia la punerea în funcţiune cu călători de către Metrorex, în Depoul Berceni, de la firma CAF – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles şi predarea către firma Alstom Transport, în vederea mentenanţei preventive a trenului de metrou tip BM3, precizează compania.
Primele două trenuri CAF din seria celor opt noi trenuri pentru Bucureşti au intrat în circulaţie la sfârşitul lunii martie, după ce a fost realizată recepţia finală.
Primul metrou a fost preluat de Metrorex înainte de termen, la data de 20 decembrie 2015, în avans faţă de angajamentul contractual cu operatorul bucureştean, care prevedea un termen de livrare a primei garnituri la 16 luni de la semnarea contractului, în noiembrie 2014.
Ultima generaţie de rame de metrou fabricate de CAF pentru Bucureşti beneficiază de: control şi diagnosticare software a funcţionării echipamentelor prin intermediul sistemului TCMS (Train Control Monitoring System), unitate HMI (Human Machine Interface) de ultimă generaţie pentru accesul mecanicului la comenzile şi informaţiile funcţionale ale trenului, sistem avansat de informare a pasagerilor (luminos, acustic şi prin mesaje predefinite), controlat în totalitate prin soft, optimizarea accesului pasagerilor la urcarea/coborârea din vagoane, incluzând reducerea la maximum a distanţei între marginea peronului şi podeaua vagonului pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilităţi, sistem de tracţiune şi control fabricat de Mitsubishi şi personalizat de CAF, sistem de frânare pe disc cu emisii poluante mult reduse (inclusiv zgomotul), reţea de comunicaţie pentru diagnosticare şi configurare tip Ethernet de mare viteză, conectivitate WiFi pentru operaţiunile de mentenanţă şi protecţie avansată a operatorilor de mentenanţă prin dispozitivele de punere la masă.
Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) este una dintre cele mai mari companii spaniole, producător mondial de vehicule şi echipament feroviar de înaltă tehnologie şi excepţională fiabilitate. În 2015, CAF a avut o cifră de afaceri de aproximativ 1,3 miliarde de euro şi un portofoliu de comenzi în execuţie de aproximativ 5,5 miliarde de euro.
CAF deţine un portofoliu extins de material rulant, dezvoltat pe baza unor tehnologii proprii şi adaptat pentru a răspunde întocmai cerinţelor specifice ale operatorilor. Compania produce trenuri de mare viteza (Oaris), trenuri regionale, trenuri suburbane, metrouri, tramvaie (Urbos), metrouri uşoare, tramvaie-tren şi locomotive.