Metrorex nu va rămâne fără mentenanță. Compania își va plăti datoriile
Metrorex a anunțat că nu va rămâne fără mentenanță, asta după ce au apărut informații în presă care spuneau că metroul riscă să nu mai funcționeze din cauza restanțelor pe care compania le-a acumulat pentru serviciile de mentenanță.
Metrorex a precizat că a început deja să plătească sumele restante aferente acestui an pe care le datorează către Alstom, subliniind că va continua până când restanța va fi acoperită.
Datorii de peste 33 de milioane
Explicațiile acestei companii vin în contextul în care președintele Alstom pentru Europa a precizat că există riscul ca bucureștenii să nu mai poată călători cu metroul din cauza restanțelor de peste 33 de milioane pe care le are Metrorex.
Președintele Alstom a spus că valoarea restanțelor companiei din România echivalează cu un an de servicii prestate. Pe acest find, dacă restanțele nu vor fi achitate, atunci serviciile de mentenanță vor fi suspendate începând cu luna iulie.
„Metrorex ne datorează peste 33 de milioane euro. Această sumă corespunde unui an de plăţi restante. Între timp, am suportat toate costurile: ne-am plătit furnizorii la zi, am plătit salariile angajaţilor la zi.
Din suma totală datorată, de peste 160 de milioane lei, echivalentul a 33 milioane euro, peste 140 de milioane lei provin din contractul anterior, pentru servicii prestate în cursul anului 2021, iar 20 de milioane lei pentru facturi restante în contractul început la 1 ianuarie 2022.
Câte companii îşi permit să continue să lucreze fără să fie plătite timp de un an?”, a declarat Gian Luca Erbacci, preşedintele Alstom Europa.
Există deja două acțiuni la Tribunalul București
Oficialul Alstom a insistat că s-a realizat mentenanţa potrivit contractului şi toţi indicatorii de performanţă au fost îndepliniţi, astfel că Metrorex trebuie să-şi achite facturile.
„Alstom realizează mentenanţa conform contractului, indicatorii de performanţă sunt îndepliniţi, aşa că avem nevoie de achitarea integrală a facturilor. Este nevoie de angajament de ambele părţi, nu mai putem fi singurii care susţinem financiar acest contract”, a adăugat Gian Luca Erbacci.
Alstom a făcut toate demersurile amiabile pentru a-şi recupera banii, însă a deschis şi două acţiuni la Tribunalul Bucureşti. Primul dosar vizează servicii prestate între mai şi decembrie 2021, plus penalităţi, iar cel de-al doilea, recuperarea penalităţilor de întârziere pentru facturile aferente serviciilor prestate în noiembrie şi decembrie 2020.
Dacă toate demersurile contractuale şi legale vor eşua, compania ar putea suspenda serviciile de mentenanţă,
„După epuizarea tuturor demersurilor contractuale şi legale, dacă nimic nu se schimbă, compania ia în calcul suspendarea serviciilor de mentenanţă, ceea ce va duce la oprirea metroului pentru că trenurilor nu pot circula dacă nu sunt la zi cu mentenanţa.
Vom lua această măsură ca o ultimă opţiune posibilă, deoarece compania Alstom este pe deplin conştientă de importanţa serviciilor de mentenanţă pentru flota de metrou”, a mai afirmat preşedintele Alstom pentru Europa.