Metrorex: Primul Tunnel Boring Machine a sosit în România

„Primul TBM (Tunnel Boring Machine), utilajul destinat să excaveze tunelurile lotului 1 al Magistralei 6 de metrou (1 Mai – Otopeni), a sosit în România. Utilajul de dimensiuni agabaritice, care va croi drumul subteran pentru Lotul 1.1 al noii magistrale de metrou, între staţiile 1 Mai şi Tokyo, a fost transportat din Turcia în România, pe mare.

TBM-ul a ajuns în portul românesc la începutul lunii. Este primul dintre cele două utilaje care vor fi folosite de Asocierea ALSIM ALARKO-MAKYOL, antreprenorul care realizează proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură de rezistenţă pentru Lotul 1 al Magistralei 6.

Scutul conţine 28 de repere, însumând o greutate totală de 726 tone. Utilajul are un diametru de 6,57 metri. Sosirea scutului marchează, astfel un pas important în pregătirea demarării lucrărilor de construire pentru primul Lot al Magistralei 6 (1 Mai – Otopeni) linia care va asigura legătura reţelei de metrou a Municipiului Bucureşti cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni.

Contractul ”Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă” – Magistrala 6 – 1 Mai-Otopeni a fost semnat, la începutul lunii mai, la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, valoarea acestuia fiind de peste 1,2 miliarde de lei fără TVA. Finalizarea Magistralei 6 este programată pentru 2027”, a informat, joi, Metrorex.

Metrorex - Magistrala 6
SURSA FOTO: news.ro

Despre traseul magistralei 6 de metrou

Traseul magistralei 6 de metrou a fost studiat încă din anul 2006, când prin studiul de fezabilitate C364/2531/2006 s-au evaluat două trasee, care leagă Gara de Nord cu aeroportul Henri Coandă pornind din:

  • zona staţiei Victoriei trecând prin B-dul Ion Mihalache, Parcul Copilului, Cartierul Domenii, B-dul Expozitiei, Soseaua București-Ploieşti
  • staţia 1 Mai

În anul 2007 s-a obținut acordul de mediu pentru Magistrala 6 pe traseul Piaţa Victoriei – Piața 1 Mai – Turda – Gara Băneasa Aeroport Henri Coandă (Acord de mediu nr. 7/12.12.2007). Această linie de metrou independentă, Piața Victoriei – Aeroport Otopeni, cu o lungime de 15,80 km şi 19 stații asigura interschimbarea cu stațiile magistralelor de metrou nord-sud si est-vest.

Evaluările și analizele ulterioare ale traseului aprobat în anul 2007 au evidențiat necesitatea unei revizuiri. Astfel în anul 2011, studiul elaborat în acest sens a identificat faptul că alternativa traseului Magistralei 6 pe ruta 1 Mai Pajura – Piața Presei Libere cu revenire la traseul inițial la staţia Gara Băneasa este o soluție mult mai viabilă din punct de vedere economic, prin optimizarea de costuri și tehnologii.