Trenurile sunt supuse unor verificări tehnice periodice minuțioase și doar după aceste verificări pleacă pe traseu cu călătorii, anunță Metrex într-un comunicat de presă.
”Peste 25% din populaţia Bucureştiului utilizează zilnic pentru transport metroul, iar pentru a asigura călătorilor un transport sigur şi rapid, Metrorex a pus în circulaţie în cursul anului trecut, un număr de 16 trenuri noi – BM3-CAF – pe Magistrala 2, acestea fiind în exploatare şi parcurgând până acum un număr de 936.634 kilometri. Mentenanţa tuturor trenurilor (Astra, Bombardier şi CAF) se desfăşoară normal şi este realizată conform planurilor şi instrucţiunilor recomandate de fabricant şi avizate de Autoritatea Feroviară Română”, punctează Metrorex.
Potrivit sursei citate, în activitatea de exploatare a metroului din Bucureşti există o serie de procese tehnologice şi proceduri de lucru în ceea ce priveşte mentenanţa preventivă şi corectivă. De asemenea, Metrorex realizează măsurători cu mijloace electronice de înregistrare a parametrilor geometrici ai căii de rulare (ecartament, nivel), verificări periodice ale instalaţiilor de infrastructură care concură la asigurarea siguranţei circulaţiei şi a trenurilor de metrou în conformitate cu prescripţiile tehnice ale producătorilor, instruirea periodică a personalului care participă direct la activitatea de transport a călătorilor (având ca bază teoretică instrucţiile şi reglementările în vigoare), etc.